A webshop indítás első lépését a piackutatás jelenti. Pontosan fel kell térképeznünk a célközönségünk igényeit és szokásait, illetve azt is, hogy az adott termékekre mennyit hajlandóak költeni.
Ha kihagyjuk a kutatómunkát, akkor hiába készítünk vagy bérlünk egy remekül kinéző webshopot, az oda érkező látogatók nagy valószínűséggel nem fognak vásárolni, vagy jóval kevesebb forgalomra számíthatunk a kelleténél. Minél jobban ismerjük a potenciális vásárlóinkat, annál könnyebben tudunk hatni rájuk, és annál több bevételt termelhetünk.
Mindkét lehetőségnek megvannak a saját előnyei és hátrányai, ezért érdemes hosszabb időt szánni a döntés meghozatalára.
Ha webáruházat készíttetünk, akkor minden bizonnyal egyszeri díjat kell fizetnünk a fejlesztőcsapat számára, a weboldal pedig teljes mértékben a mi tulajdonunk lesz. A fejlesztések terén sincs megkötve a kezünk, hiszen a webshop kinézetétől kezdve a bővítményeken át bármit módosíthatunk és személyre szabhatunk. Természetesen ez az egyszeri fejlesztési költség akár 1-2 évnyi webshop bérlés árával is vetekedhet.
Amennyiben a webáruház bérlést választjuk, akkor havi vagy éves díjjal kell számolnunk. Egy bérelhető webshop motor esetében számos előre elkészített, profi design áll a rendelkezésünkre, azonban a weboldalt kevésbé tudjuk testreszabni. Kezdők számára mindenképpen a bérlés jelentheti a megoldást, hiszen a termékfeltöltés és a fizetési rendszerek bekötése, illetve az egyéb szolgáltatások beállítása is sokkal egyszerűbb, mintha a saját weboldalunkon kéne dolgoznunk.
Számoljuk ki legalább 1 évvel előre, hogy mire mennyit tervezünk költeni. Ugyanis a webshop elindítása után még lehet, hogy hónapok kellenek, amíg a marketing kampányok beérnek és végre profitra tehetünk szert. Készüljünk fel erre az átmeneti időszakra, és tervezzünk precízen, hogy soha ne érjenek váratlan meglepetések.
Inkább becsüljük alá a várható bevételünket, minthogy túlzott optimizmussal indítsuk útjára a webáruházunkat. Határozzuk meg konkrétan, hogy mennyi pénzt tudunk a webáruház készítésre vagy bérlésre, illetve a különböző marketing kampányokra költeni. Legyen stabil az anyagi helyzetünk, és maradjunk türelmesek, hiszen megfelelő munkával 1-2 év leforgása alatt garantáltan sikeres lesz az üzletünk.
A profi logisztikán rengeteg múlik, ugyanis a vásárlók már rendkívül hamar és természetesen minden esetben sértetlenül szeretnék kézhez kapni a csomagjaikat. Ha nem dropshipping rendszerre épül a webáruházunk, hanem saját termékkészletet tartunk fenn, akkor a fulfillment szolgáltatásokat is ajánlott számításba venni.
A fulfillment lényege, hogy a logisztikával járó összes teendőt egy tapasztalt csapat számára szervezhetjük ki. Nekünk csupán az áruk beszerzéséről kell gondoskodnunk, a logisztikai partnerünk pedig a termékek raktározásától kezdve a csomagoláson át egészen a házhoz szállításig minden teendőt ellát. Így rengeteg időt és energiát spórolhatunk, amit webáruházunk további fejlesztésére fordíthatunk.
TIPP: Csomag díjkalkulátor segítségével pillanatok alatt kiszámíthatjuk a csomagküldés várható költségeit.
Online marketing eszközökkel remekül elérhetjük a célközönségünket, és mindig releváns forgalmat szállíthatunk az oldalunkra. Webáruház esetén jellemzően a keresőoptimalizálás (SEO) és a hirdetések (PPC), illetve a közösségi média marketing iránt érdeklődnek a tulajdonosok. Ezekről a lehetőségekről ajánlott marketing szakemberekkel egyeztetni, hiszen legyen szó SEO-ról vagy PPC kampányok készítéséről, a kívánt eredményeket csakis megfelelő munkával érhetjük el.
Ha nincs tapasztalatunk az előbb felsorolt marketing eszközök használatában, akkor akárcsak a logisztikát, úgy ezeket a feladatokat is érdemes kiszervezni. Így biztosan nem fogjuk amatőr kampányokra égetni a pénzünket, hanem napról napra gyarapíthatjuk webáruházunk forgalmát.
Ha webshop indítása előtt állunk, akkor a fenti 5 tippet mindenképp vegyük figyelembe. Fektessünk elegendő időt az előkészületekbe, hiszen webáruházat indítani könnyű feladat, viszont sikeresen üzemeltetni már annál nagyobb kihívás. Tervezzünk pontosan a kiadásainkkal, kérjünk árajánlatot több marketing cégtől is, és használjunk csomag díjkalkulátort a várható szállítási költségek kiszámításához.