Egyéb kategória

Fehérje, az izmok és a fogyás legnagyobb támogatója

A mozgásnak rengeteg kedvező élettani hatása van, ám ha igazán őszinték akarunk lenni, akkor be kell vallanunk, hogy a sportot nem csak és kizárólag emiatt űzzük. Amellett ugyanis, hogy egészségesebbé tesz, az alakunkat is csinosabbá, feszesebbé és esztétikusabbá teszi. Ehhez azonban nem elég a mozgás – a táplálkozásunkat is hozzá kell igazítani.

vous - 2021.05.25.
Fehérje, az izmok és a fogyás legnagyobb támogatója

Ez pedig a nehezebbik része az egyenletnek, hiszen ma már annyi finom étel közül választhatunk, hogy nagyon nehéz hetekig, vagy akár hónapokig megállni a kísértést.

Az akaraterő pedig olyan, mint az izmok – minél többet használjuk a nap során, annál jobban kiürül a tartalékunk, ezáltal nem elég, hogy folyamatosan résen kell lennünk, a nap végéhez közeledve sokkal könnyebben csábulunk el egy finom süti vagy egy fagylalt hatására.

Mi lehet a megoldás?

A kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozás már önmagában is nagy segítséget jelenthet, hiszen azáltal, hogy nem csak üres kalóriával tömjük magunkat, jóval több energiánk, ezáltal jóval több akaraterőnk lesz.

Ráadásul – a gyors felszívódású ételekkel szemben – ezeket fogyasztva hosszú órákig jól lakunk, eltelünk, és nem válunk újra éhessé.

Emellett pedig ma már rengeteg olyan finomság van, amit el tudunk készíteni a “megfelelő” alapanyagokból.

Ahhoz azonban, hogy el tudjuk dönteni, mit szabad fogyasztanunk egy fogyókúra során, célszerű megvizsgálni a testünk működését és a tápanyagokat, amiket beviszünk a szervezetünkbe.

A legfontosabb tápanyagok

Egy diéta során szinte kalóriára pontosan tudnunk kell, hogy mennyi táplálékot szabad fogyasztanunk ahhoz, hogy a fogyás beinduljon, de mégse fogyjunk túl gyorsan ahhoz, hogy a bőrünk megereszkedjen.

Ehhez tudnunk kell, hogy 3 makrotápanyag létezik:

  1. Fehérje
  2. Szénhidrát
  3. Zsír

Forrás:
https://unsplash.com/photos/__QqvTI5Edc

Mindezek közül a fehérje az egyetlen, amiből nem hogy kevesebbet, de inkább jóval többet kell fogyasztani, mint amennyit egy átlag ember eszik a mindennapjai során.

A protein ugyanis nem csak az izmok építőanyaga, de a testünk második leggyakoribb anyaga is a víz után.

Ráadásul – a diéta során fennálló szénhidrátmegvonás miatt – fontos tulajdonsága még, hogy másodlagos energiaforrásként is üzemel, ami azt jelenti, hogy amennyiben nincs a szervezetünkben elegendő szénhidrát vagy zsír (vagyis az elsődleges energiaforrások), akkor a proteint kezdi el felhasználni.

Ám a fehérje jóval nehezebben emészthető, mint az előző két makronutriens, ezért egy idő után szervezetünk inkább a felesleges zsírraktárhoz nyúl, és megkezdődik a zsírégetés.

Ezért is olyan fontos a fehérje a diéta során!

Mi tartalmaz sok fehérjét?

Az alábbi élelmiszerek tartalmaznak sok fehérjét:

  • sovány húsok (pl.: csirke)
  • bizonyos növények (pl.: szója)
  • tejtermékek (pl.: túró)
  • tojás fehérje
  • halak

Ezek rendszerint 10-20% fehérjét tartalmaznak, így nem nehéz utánaszámolni, hogy rengeteget kell belőlük megenni ahhoz, hogy a diéta igazán hatékony legyen.

Itt jönnek a képbe a protein táplálékkiegészítők!

Forrás:
https://unsplash.com/photos/11jIzczjEco

A fehérje shake ugyanis mindenfajta felesleges tápanyag nélkül, tisztán tartalmazza a szükséges fehérjét.

Emellett ma már nagyon finomak is a termékek, hiszen úgy ízesítik őket, hogy szinte bárki megtalálhatja a neki tetsző ízjegyeket – ezáltal fogyaszthatóak akár desszertként is.

A fehérje a legszélesebb körben kutatott táplálékkiegészítőnek számít az egész világon, hiszen mind közül a legnépszerűbb, ezért szedése teljesen biztonságos.

Azonban fontos megemlíteni, hogy – ahogy a neve is sugallja – célszerű csak táplálékkiegészítőként tekinteni rá, amellyel az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozást egészítjük ki. Napi 1-2 shake-nél többet ezért nem ajánlott inni, hiszen az emberi szervezet és emésztőrendszer főleg a szilárd halmazállapotú táplálékra lett kitalálva.

A protein shaket célszerű reggel, illetve edzés után fogyasztani, ugyanis ekkor van rá a legnagyobb szükség!

Végezetül pedig ne felejtsd el, hogy a diétázás a fogyáshoz vezető út egyik fele! A rendszeres testmozgás akár edzőteremben, akár otthoni edzés keretében legalább olyan fontos.

Ajánlott cikkek

Top cikkek

Világ

Már csak a szakdolgozat választ el a diplomádtól?
Világ
Már csak a szakdolgozat választ el a diplomádtól?
vous - 2023.01.19.
Minden gólyát a szakdolgozattal riogatnak, akik ezt persze rendszerint nem veszik komolyan, hiszen még annyira távolinak tűnik, és amúgy is az új élethelyzet felett érzett eufória tompít minden aggodalmat.

Otthon

Kényelem és praktikum egy szűkebb nappaliban is
Otthon
Kényelem és praktikum egy szűkebb nappaliban is
vous - 2023.01.26.
Amikor a nappalinkat rendeznénk be, az elsődleges szempontunk egyértelműen a kényelem, hiszen ez az a helyiség, ahol általában a legtöbb időt töltök, és ahol vendégeket is fogadunk. A helyiség mérete azonban olykor határt szab a lehetőségeknek: a praktikus helykihasználásra is figyelmet kell fordítani amellett, hogy egy kellemes hangulatú, jól használható nappalit szeretnénk kapni. Szerencsére a széles bútorválaszték ebben mellettünk áll.