Egyéb kategória

Tíz egészséges és a fogyást is elősegítő szuperétel

Minden nő vágya, hogy edzés nélkül fogyjon le. Valljuk be, azért elég kevés nőnek adatik meg, hogy bármit is csinál, egyszerűen képtelen meghízni. Amíg ők a plusz kilókért esdekelnek, mi kínkeservesen szenvedünk és izzadunk a konditeremben.
vous - 2016.01.10.
Tíz egészséges és a fogyást is elősegítő szuperétel

A Még idén! kampány tavaly indult, Takács Nóri egészséges életmódra ösztönző videóiból vagy Kassai Tini cikkeiből ti is rengeteget tanulhattok. Miért is ne egészíthetnétek ki ezt a tudást egy kicsit?

Olyan finom ételeket hoztam nektek, amik egyrészt egészségesek, másrészt folyamatosan fenntartják a teltségérzetet, és ami talán a legjobb, olyan anyagokat tartalmaznak, amelyek elősegítik a fogyást.

Íme tíz szuperétel, amikért odáig lesztek!

Zabpehely


Egy tál zabpehely hosszú időre teltségérzetet eredményez, így a reggeli nassolástól könnyen megszabadulhattok. A zab rákmegelőző hatású, hiszen oldhatatlan rostjai csökkentik egyes savak toxicitását. Fehérjetartalma magas, gazdag B- és E-vitaminban. A rendszeres zabpehely-fogyasztás javítja az emésztést, az erek és a csontok állapotát. 


Forrás:
Pixabay

Alma


Legismertebb gyümölcsünk, több ezer fajtáját ismerjük. Az alma az egész szervezetre méregtelenítő, tisztító hatással bír. Magas víztartalma miatt csökkenti az éhségérzetet. A legtöbb rostot akkor visszük be vele a szervezetünkbe, ha a héjával együtt fogyasztjuk. Az alma reggelire és délutáni nasinak is ideális választás.

Fűszerek


Már tanulmányok is kimutatták, hogy a fűszeres ételeknek köszönhetően később leszünk éhesek, hiszen növelik a teltségérzetet, valamint serkenti az anyagcserét is. 



Menta


A menta illata nemcsak nyugtató hatású, de étvágycsökkentő hatásáról is ismert. Ha szeretnétek elkerülni a nassolást, szerezzetek be egy menta illatú gyertyát, vagy igyatok mentateát.

Citrom

Ha savanyút eszünk, az megfékezi az édes ételek utáni sóvárgást. A citromban még az almánál is több kálium van, C-vitamin-, kalcium-, vas- és magnéziumtartalma nagyon magas. A citromos víz fogyasztása tisztítja a szervezetet, segíti az emésztést és a fogyást, valamint a bőrre is jó hatással van, hiszen a citromlében lévő antioxidánsok csökkentik a pattanások számát.

Forrás:
Pixabay

Lenmag


Az ómega-3 zsírsavak étvágycsökkentő hatásukról ismertek, amit egy evőkanál lenmag is tartalmaz. A gyomrot megtölti, és ómega-6 zsírsavak is találhatók benne, amik növelik a kolecisztokinin hormon szintjét, amely az éhségérzetért felelős.

Leveles zöldségek


Magas víz- és rosttartalma segít abban, hogy teltnek érezzük magunkat. Próbáljátok ki! A következő ebédetek legyen kelbimbósaláta vagy felaprított kelkáposzta.

Chiamag


Ómega-3 zsírsav-, fehérje- és rostforrás, amelyek nem hagyják, hogy rövid időn belül újra éhesek legyünk. Vannak, akik azért is esküsznek a chiamagra, mert a gyomorban víztől megduzzadva megtölti a gyomrot. Ez az elmélet egyelőre még megalapozatlan.

Kávé


Egyes tanulmányok kimutatták, hogy a koffein – rövid időre ugyan – de elnyomja az étvágyat. Hogy mennyire egészséges a kávé? Itt elolvashatjátok.

Bab

A bab alacsony kalóriatartalmú, rostban és fehérjében gazdag. Ha sokáig fent szeretnétek tartani a teltségérzetet, akkor az egyik legjobb választás. Dobjatok néhány szemet a turmixotokba, vagy próbáljatok ki új recepteket, amikhez bab is szükséges.

Ajánlott cikkek

Top cikkek

Világ

Már csak a szakdolgozat választ el a diplomádtól?
Világ
Már csak a szakdolgozat választ el a diplomádtól?
vous - 2023.01.19.
Minden gólyát a szakdolgozattal riogatnak, akik ezt persze rendszerint nem veszik komolyan, hiszen még annyira távolinak tűnik, és amúgy is az új élethelyzet felett érzett eufória tompít minden aggodalmat.

Otthon

Kényelem és praktikum egy szűkebb nappaliban is
Otthon
Kényelem és praktikum egy szűkebb nappaliban is
vous - 2023.01.26.
Amikor a nappalinkat rendeznénk be, az elsődleges szempontunk egyértelműen a kényelem, hiszen ez az a helyiség, ahol általában a legtöbb időt töltök, és ahol vendégeket is fogadunk. A helyiség mérete azonban olykor határt szab a lehetőségeknek: a praktikus helykihasználásra is figyelmet kell fordítani amellett, hogy egy kellemes hangulatú, jól használható nappalit szeretnénk kapni. Szerencsére a széles bútorválaszték ebben mellettünk áll.