Ha az ember reggelente álmosan gyakran „átnyálazza” mind a hazai, mind a külföldi sajtót, hamar rájön: nem telik el nap minimum egy Kardashian hír nélkül. Pedig mint azt tudjuk, ők a nagybetűs celebek. Celebek, akik semmit nem tettek le az asztalra. Ők azok, akik állítólag senkit nem érdekelnek, mégis mindenki olvassa a velük kapcsolatos „híreket”. Híreket, amiknek semmilyen mögöttes tartalma nincsen, csak hogy épp mekkora értékű gyémántgyűrűt posztolt, vagy épp miben botránkoztatja meg a népet a szelfikirálynő Los Angeles utcáin. Nos, itt halkan megjegyzem: ezekből az elborult ötletekből később általában óriási trend lesz.
A Kardashian klánt divat utálni, kihangsúlyozni, hogy ők azok, akik tényleg a semmiből lettek valakik. Akik egy egyszerű valóságshow-nyi szereplésből addig jutottak, hogy a nevük mára saját brandnek számít. Egy valamit azonban ne felejtsünk: abból élnek, hogy olvassák, követik, figyelik őket és ezzel együtt minden lépésüket. Valószínűleg ennek köszönhető az is, hogy a Kardashian lányok mára igaz trendszetterek lettek.
Dr. Szatmári Judit egy korábbi interjúnkban elmesélte, a divat változásai mögött számos tényező áll. Nem jelenthető ki, hogy adott trendek mindössze a tervezők elképzelései miatt terjednek el. S hogy hogy jön ez ide? Úgy, hogy bármennyire is szeretnénk hinni, hogy Kim Kardashian és Kendall Jenner csak egy „kis” celeb, be kell ismernünk: nagyban befolyásolják a divatot.
„Ma már a koncepció a trendi, nem az, amit felveszel” – a divat változásai közelebbről
Magas derekú nadrág, fűzők, holdjárók, metálos csillogás, bársony és bőr – csak néhány azok közül a trendi darabok közül, amik idén (is) elárasztották a boltokat. És természetesen a felsorolásnak még koránt sincs vége. A trendek jönnek-mennek, de pontosan minek is köszönhetjük ezt az állandó körforgást? Mi befolyásolja és alakítja azt, hogy az utca embere mit vesz fel szívesen? Dr. Szatmári Judit viselettörténet-kutatóval beszélgettem.
A teljes interjút ide kattintva olvashatjátok!
Egy-egy Instagram-posztjukkal több mint egymillió lájkot képesek bezsebelni, így nem csoda, hogy amint egy újabb trendet mutatnak be magukon, másnapra már mindenki olyat akar. Na jó, túloztam: az emberek ellenszenvének hála nem terjed futótűzként a Kardashian trend, de el kell ismernünk, mindössze néhány posztba kerül nekik, míg behozták divatba a combcsizmát és a fűzőt.
Természetesen nem állítom, hogy Kim nélkül ma már éhen halnának a tervezők, hiszen ezek a ruhadarabok az örmény celebcsalád előtt is a kollekcióikban szerepeltek. De lássuk be, azáltal, hogy Kendall és Khloé magára veszi a jelenlegi slágerdarabokat, az utca embere is megnyugszik: ez jó, ez hordható, ez nekem is kell.
Sportruhában is nőiesen
Míg egy időben csillogó-villogó, már-már majdnem megszólaló ruhakölteményekben tündökölt Kim Kardashian, addig manapság előszeretettel bújik susogós nadrágba tűsarkúval. Csakúgy, mint kishúga, Kendall, akinek köszönhetően egyre jobban szeretjük az athleisure stílust. Erről a sportos, de nőies megjelenésről korábban már olvashattatok Cséfalvay Fanny cikkében, aki elárulta, a lényeg az összhangon van. Ma már nem ciki jóganadrágot nőies boritéktáskához viselni, sőt, egyenesen trendi.
Fűző, fűző, fűző
Fűző – a rettegett ruhadarab, amitől egy időben mindenáron szabadulni akartak a nők, majd önként és dalolva fogadtuk vissza a ruhatárunkba. Olyan nevek őszi–téli kollekciójában szerepel, mint például a Balmain, Alexander McQueen, Moschino, Prada. A sikert pedig megkoronázta, hogy Kim és Kylie Jenner is előszeretettel vesz fel akár a legegyszerűbb fehér pólóra is egy ilyen kiegészítőt.
Tornabugyi és a '90-es évek
Ahogy Emcsi egy korábbi cikkében már mesélte, idén nagy erőkkel próbál divatba jönni a nagy combkivágású fürdőruha vagy body. Ez a darab egyenesen édesanyáink aerobikórájára repít minket vissza, de nem kell rögtön az edzőterembe mennünk, hogy egy másik '90-es évekbeli slágerdarabot lássunk. A Kardashian lányok nemcsak a Cindy Crawford-féle tornabugyit viselik szívesen, de a magas derekú anyukafarmert is. Imádjuk? Imádjuk!
A nagy Kim Kardashian-meztelenség-határozó: miért követik milliók ezt a nőt?
Kim Kardashianról mindenki hallott már, aki kinyit néha egy bulvárlapot. A nő, aki arról híres, hogy híres: 63 millióan követik az Instagramon, ahol most épp két meztelen fotót is posztolt magáról. Bette Midler színésznőnek igaza van: ha Kim a testének egy olyan részét szeretné megmutatni, amit nem ismer a világ, le kell nyelnie a kamerát. De vajon miért mutogatja magát pucéran egy celeb, és miért kíváncsiak rá milliók?
Barok Eszter írását ITT olvashatjátok!
Balmain őrület – itthon is!
Emlékeztek még a tavaly novemberi H&M x Balmain botrányra? Nemcsak a hazai, de számos külföldi H&M boltot is megrohamoztak az emberek, hogy először és egyben utoljára beszerezhessék a legújabb limitált kollekciót. Az őrület mögött társadalmi okok is rejlenek, de nem lehet elmenni a tény mellett, hogy a Balmain tervezője, Olivier Rousteing imád a K-klánnal nyomulni, sőt, a lányok nem egyszer szerepeltek már a márka arcaként is egyes kampányokban.
Amitől kiakad a szexiségmérő: a combcsizma
Tavaly tél óta tart a combcsizma-őrület, amit most már a legközelebbi fast-fashion üzeletekben is beszerezhettek. De hogy mégis hol láttuk legtöbbször ezt a merész darabot? Nem, nem az utcán. Leginkább Kim Kardashian és szeretett férje idei kollekciójában köszönnek vissza a szexi lábbelik, így egyértelmű: hamarosan minden szórakozóhelyen minden lány ebben nyomul majd. Hogy ez jó hír-e? Döntsétek el ti!
Long bobot mindenkinek!
Hiába hagyjuk el lassan 2016-ot, a hosszú haj vonzereje továbbra sem apad – már ami a férfiak ízlését illeti. De hiába! Habár a legtöbb hímnemű továbbra is a hosszú hajra voksolna, ha megkérdeznénk a véleményüket, a nők körében egyre elterjedtebb a bob haj, azon belül is a long bob. Idén láthattuk már ezt a fazont Jessica Albán, Jennifer Lawrence-en, de a legnagyobb sikert Kendall Jenner és Kylie Jenner aratta.