Egyéb kategória

A cukorfüggőség halála – Pofonegyszerű tippek, hogy kevesebb cukrot fogyasszatok

A cukor észrevétlenül kúszik be az ember étrendjébe, rengeteg olyan ételt fogyasztunk, amelyekben nem is gondolnánk, mennyi van belőle. Zsírszegény és diétás joghurt? Csökkentett kalóriatartalmú reggelizőpehely? Ne dőljetek be a reklámszövegnek, mert ezek ugyanúgy tele vannak cukorral. Jó hír azonban, hogy néhány tippel úgy fogyaszthattok kevesebbet ebből a gyilkos hozzávalóból, hogy észre sem veszitek.

vous - 2018.01.06.
A cukorfüggőség halála – Pofonegyszerű tippek, hogy kevesebb cukrot fogyasszatok

Mindenekelőtt viszont érdemes azt is tisztázni, hogy a cukor nem ördögtől való. A táplálkozástudományban, mint az élet területén nagyjából mindenhol,

a mértékletesség a kulcsszó: napi 1-2 gramm cukor bevitelétől még nem lesz senki sem elhízott, sem cukorbeteg.

Ugyanez vonatkozik az édesítőszerekre is: egyelőre még mindig több kutatás foglal állást amellett, hogy hosszú távon károsak az egészségünkre, probléma csak akkor van, ha nagyon sokat fogyasztunk belőlük. Itt is az egyensúly a kulcs. Még akkor is, ha valaki komoly életmódváltásba kezd, teljesen elhagyni a cukrot, és még cukrosabb gyümölcsöket sem fogyasztani abszolút felesleges önkínzás.

cukor

Bevállaltam: kiiktattam az életemből a cukrot

Ahogy lassan kezdek felnőni, akaratlanul is azt veszem észre magamon, hogy egészségesebben szeretnék étkezni. A barna kenyérrel már jóban vagyunk, a zöldségek és gyümölcsök is beerőszakolták magukat a mindennapjaimba, és most jutottam el arra a pontra, hogy feltettem magamnak a kérdést: tudnék-e cukor nélkül élni? Kipróbáltam.

A cikk folytatását ide kattintva olvashatjátok el. 

A gond azzal van, ha valaki túl sok cukrot fogyaszt, ami Magyarországon egyáltalán nem ritka. Az OECD statisztikái szerint a világ negyedik legnehezebb nemzete a magyar, Európában viszont mi visszük a prímet, ha kövérségről van szó. Éppen ezért nem árt, ha visszafogjuk a cukorfogyasztásunkat sem – ha szeretnétek kicsit kevesebb cukrot enni, akkor fogadjátok meg ezeket a pofonegyszerű tippeket.

Nézzetek utána!

A korábban már említett zsírszegény vagy csökkentett kalóriatartalmú ételeknek azért olvassátok el a címkéjét is, sokszor kiderül, hogy bizony nagy átverés az egész. Csökkentett kalóriatartalomról beszélhetünk már akkor is, ha a termékben két grammal kevesebb cukor van, ez pedig, valljuk be, azért nem segít sokat.

Tanuljátok meg a cukor másik neveit!

Nem csak a cukor jelent cukrot, ha a címkékre gondolunk: találkozhatunk még vele például barna cukor, kukoricaszirup, dextróz, fruktóz, glükóz, magas fruktóztartalmú kukoricaszirup, malátaszirup, melasz, szacharóz, trehalóz vagy gyümölcslé-koncentrátum néven is. Ismerjétek fel ezeket is, hiszen hozzáadott cukornak minősülnek.

Forrás:
Depositphotos

Ne igyátok meg a cukrokat!

Ha az étrend stimmel is, még akkor is lehet, hogy az üdítőkkel rengeteg felesleges cukrot visztek be a szervezetetekbe. Nemcsak a kóla és a hasonló szénsavas üdítők tartalmaznak sokat belőle, a gyümölcslevek és az ízesített ásványvizek is tele vannak cukorral. Ezúttal is azt tudjuk tanácsolni: olvassátok el a címkét!

Találjátok meg a természetes helyettesítőket!

A datolya ugyan egy nagyon magas cukortartalmú gyümölcs, de tökéletesen helyettesíthető vele a hagyományos cukor sütés és főzés közben. Kalóriatartalomban nem vagytok előrébb, de sokkal természetesebb forrásból viszitek be a cukrot, ami végül is a fő cél: nem a trendi light és fat free étkezés, hanem az egészséges életmód.

Ajánlott cikkek

Top cikkek

Világ

Már csak a szakdolgozat választ el a diplomádtól?
Világ
Már csak a szakdolgozat választ el a diplomádtól?
vous - 2023.01.19.
Minden gólyát a szakdolgozattal riogatnak, akik ezt persze rendszerint nem veszik komolyan, hiszen még annyira távolinak tűnik, és amúgy is az új élethelyzet felett érzett eufória tompít minden aggodalmat.

Otthon

Kényelem és praktikum egy szűkebb nappaliban is
Otthon
Kényelem és praktikum egy szűkebb nappaliban is
vous - 2023.01.26.
Amikor a nappalinkat rendeznénk be, az elsődleges szempontunk egyértelműen a kényelem, hiszen ez az a helyiség, ahol általában a legtöbb időt töltök, és ahol vendégeket is fogadunk. A helyiség mérete azonban olykor határt szab a lehetőségeknek: a praktikus helykihasználásra is figyelmet kell fordítani amellett, hogy egy kellemes hangulatú, jól használható nappalit szeretnénk kapni. Szerencsére a széles bútorválaszték ebben mellettünk áll.