Ma a kale, magyarul a fodros kel menőbb ételnek számít, mint bármi más. Amerika legalábbis teljesen rá van kattanva: ezt eszik reggelire, vacsorára, sőt „kale” feliratú pólókat hordanak. Most kiderítettük, mi áll ennek az ételhisztériának a hátterében.
A mezőgazdasági minisztérium szerint a fodros kel termelése 2007 és 2012 között 60%-kal növekedett. Nem is olyan régen a saláták még salátából, jégsalátából vagy brokkoliból készültek, most pedig minden alapja a kel – írja a MindBodyGreen.
De hogy történhetett ez? Nem értjük. Több mint 2000 éve rákattanhattunk volna erre a zöldségre, miért pont most? Állítólag a Pizza Hut volt az, aki már 2012 előtt rengeteg kelt vásárolt dekorációnak. De tőlük ered ez a kelőrület?
Ki áll a kel „menőségének” hátterében?
Úgy tűnt, hogy az Amerikai Kel Szövetség (AKA). Az alapítója Oberon Sinclair, egy New York-i PR-os. Klienslistájukon olyan neveket találni, mint Vivienne Westwood, az Hermès és Jack Spade. Sinclairről számtalan kiadvány megjelent ilyen és ehhez hasonló címmel: „Találkozz a nővel, aki híressé tette a kelt.”
Azonban akadt egy kis probléma: a szövetség gyakorlatilag nem létezik. Az egész mögött Oberon és egy PR-cég áll, akik kapcsolatban állnak a divatipar és a zeneipar legbefolyásosabb embereivel. Így befolyásolhatták a keles pólókat, a saláták összetevőit és néhány celeb bejegyzését is.
Ez a kampány a legnagyobb büszkeségem. Megpróbáltam átalakítani az emberek étkezését, hogy egészségesebben táplálkozzanak. Én mindig is szerettem, ez egy csodálatos zöldség.