Test

Napi tíz perc a karcsú, izmos testért – Megéri, nem?

Munka. Család. Háztartás. Rohanás. Hova fér bele ebbe a kimerítő napi rutinba az edzés? Az edzőterembe való eljutás, átöltözés, edzés, zuhanyozás, hazajutás?

vous - 2019.05.27.
Napi tíz perc a karcsú, izmos testért – Megéri, nem?

Hányan mondunk le időhiány miatt a sportról és az egészséges életmódról? Hányszor szisszenünk fel fájdalmasan, amikor beszólnak nekünk mások, olyanok, akiknek kevesebb feladattal kell megküzdeniük, de nálunk jobban ismerik a mi életünket és PUSZTA KIFOGÁSKÉNT könyvelik el azt, hogy nincs napi egy, másfél óránk arra, hogy intenzíven edzünk.

Pedig a mozgás tényleg nem lehetetlen, csak a megfelelő módszert kell megtalálni hozzá.

Ilyen remek módszer például a TABATA edzés is, amely az állítások szerint napi 4 perc alatt pompás testet varázsol.

Ugyan a „kitalálója”, Tabata professzor nem vitt bele semmi extra elemet és is a „beszólogatóknak” se akart fityiszt mutatni, egyszerűen keresett egy olyan mozgás kombinációt, amely úgy pörgeti fel az anyagcserét, úgy égeti az energiát, mintha legalább egy órát futnánk. A módszert pedig a japán gyorskorcsolyázók számára fejlesztette ki.

4 perc kontra 1 óra

Csak egy kis matek…. egy órát lecsípni a családra szánt időből vagy az alvásból sokszor tényleg lehetetlen feladat, de pár percet már megpróbálhatunk mi is.

Mindössze néhány rémegyszerű gyakorlatot kell elvégezni. 20 mp-ig tiszta erőbedobással, amit aztán 10 mp pihenés követ. Annyi sorozatot kell csinálni, hogy az időben végül  4 percre jöjjön ki. Lehet 4 eltérő gyakorlat és akkor 8 sorozat, vagy lehet 8 gyakorlat négy sorozattal. Aki nem szeretne számolgatni, az nyugodtan töltsön le egy időmérő appot, vagy vásároljon egy erre a célra fejlesztett mérőórát.

Nagyon fontos tipp, hogy a 4 perc edzést előzze meg egy rövid, de intenzív nyújtás is. Ez különösen azoknak ajánlott, akik be vannak kicsit rozsdásodva, régen mozogtak már, de valójában a nyújtás… az mindenki számára kötelezően ajánlott. A nagy erőbedobással végzett gyakorlatok ugyanis megterhelik az izmokat, csontokat, ízületeket- nyújtás nélkül nagy valószínűséggel lehet beszerezni egy sportsérülést.

Az edzés után is legyen egy kis nyújtás, lazítás majd egy fél percig tartó légző gyakorlattal fejezzük be a mozgást. Összesen  A-tól – Z ig 10 percet kell rászánni a TABATA edzésre,  és remekül indul a nap, már tettünk valamit az egészségünkért, és rövid idő múlva testünkön is látszódni fog az eredmény.

Ajánlott cikkek

Top cikkek

Világ

Már csak a szakdolgozat választ el a diplomádtól?
Világ
Már csak a szakdolgozat választ el a diplomádtól?
vous - 2023.01.19.
Minden gólyát a szakdolgozattal riogatnak, akik ezt persze rendszerint nem veszik komolyan, hiszen még annyira távolinak tűnik, és amúgy is az új élethelyzet felett érzett eufória tompít minden aggodalmat.

Otthon

Kényelem és praktikum egy szűkebb nappaliban is
Otthon
Kényelem és praktikum egy szűkebb nappaliban is
vous - 2023.01.26.
Amikor a nappalinkat rendeznénk be, az elsődleges szempontunk egyértelműen a kényelem, hiszen ez az a helyiség, ahol általában a legtöbb időt töltök, és ahol vendégeket is fogadunk. A helyiség mérete azonban olykor határt szab a lehetőségeknek: a praktikus helykihasználásra is figyelmet kell fordítani amellett, hogy egy kellemes hangulatú, jól használható nappalit szeretnénk kapni. Szerencsére a széles bútorválaszték ebben mellettünk áll.