Egyéb kategória

Kihagyhatatlan étvágycsökkentő praktikák, amik segítenek a fogyásban

Az egészséges életmód olyasmi, amiről valahol titkon (vagy nem csak titkon) mindannyian álmodunk. Sajnálom, hogy a rendszeres sportolás évek óta nem részese az életemnek, pedig néha én is eljátszom a gondolattal, milyen jó lenne, ha nem kéne azon aggódnom, mennyit eszem vacsorára.
vous - 2016.02.07.
Kihagyhatatlan étvágycsökkentő praktikák, amik segítenek a fogyásban

Az élet viszont valahol kedvez a magamfajtának, hiszen folyamatosan bővül a diéták választéka, rengeteg lehetőségünk van, hogy valamilyen szinten formában tartsuk magunkat. Persze, én is tudom, hogy az edzés kicsit sem helyettesíthető azzal, hogy sok gyümölcsöt és zöldséget eszem. Azért a lelkemnek valahol mégis jót teszek azzal, ha nem a gyorskaját tömöm magamba nap mint nap, hanem odafigyelek arra, mit eszem.

Az egészséges ételekért amúgy odáig vagyok. Butaság volt fiatalabb koromban azt hinnem, hogy ami egészséges, az vagy zöld, vagy nem finom. Tévedtem. Sőt még nassolhatok is, ha úgy tartja kedvem. Természetesen egészséges nasikra gondolok. Rengeteg olyan étvágycsökkentő finomság és praktika van, amit kipróbálhat bárki, aki fogyni szeretne. Ezekből mutatok most nektek párat.

1. Kezdjetek levessel
!

Nem véletlenül leves-főétel-desszert az ebéd sorrendje. Ha az étkezést alacsony kalóriatartalmú levessel (mondjuk húslevesalapúval) kezditek, megkímélitek a gyomrotokat attól, hogy túlegyétek magatokat.

Forrás:
pixabay

2. Gyakori fogmosás


A fogaitok biztos nem fognak elkopni, ha egy nap akár háromszor is megmossátok őket. De mentát is rághattok, ha a fogkrém íze már unalmas. Ugyanis ez a kettő jelentősen csökkenti az étvágyat.

3. Meditáció


Kutatások kimutatták, hogy a meditálás tényleg étvágycsökkentő hatású. Az egész lényege annyi, hogy meditáció közben a tudatunkat és az elménket képezzük ki, hogy ellen tudjunk állni az érzelmek miatti evésnek. De ne feledjük: az egészséges étkezés mellett ez csak egy kis kiegészítő!

4. Zöld tea


Már mi is írtunk róla korábban, sőt, ehhez hasonló hatású teákat is mutattunk be nektek. A zöld tea segíti az anyagcsere-folyamatokat, valamint elnyomja az étvágyat is. 


5. Magas víztartalmú falatok

Legyen szó a zellerről, narancsról, paradicsomról vagy uborkáról, egytől egyig finom nasik, amiknek magas a víztartalma. Ezzel pedig egyrészt védenek a kiszáradás ellen, de a teltségérzetet is csökkentik. Mivel kalóriatartalmuk alacsony, ezért bűntudat nélkül nassolhatjátok őket!

Forrás:
Pixabay

6. Tojás reggelire


Egy nagy adag fehérjeforrás tuti segíteni fog abban, hogy a kaja utáni délelőtti sóvárgásnak véget tudjatok vetni. Ebédig ki fogjátok bírni éhségérzet nélkül.

7. Lassabb evés


Az agynak körülbelül 20 perc kell ahhoz, hogy felfogja, tele vagyunk. Egyetek és rágjatok lassabban, így időt hagytok az agyatoknak, hogy észrevegye, teleettétek magatokat.

Ajánlott cikkek

Top cikkek

Világ

Már csak a szakdolgozat választ el a diplomádtól?
Világ
Már csak a szakdolgozat választ el a diplomádtól?
vous - 2023.01.19.
Minden gólyát a szakdolgozattal riogatnak, akik ezt persze rendszerint nem veszik komolyan, hiszen még annyira távolinak tűnik, és amúgy is az új élethelyzet felett érzett eufória tompít minden aggodalmat.

Otthon

Kényelem és praktikum egy szűkebb nappaliban is
Otthon
Kényelem és praktikum egy szűkebb nappaliban is
vous - 2023.01.26.
Amikor a nappalinkat rendeznénk be, az elsődleges szempontunk egyértelműen a kényelem, hiszen ez az a helyiség, ahol általában a legtöbb időt töltök, és ahol vendégeket is fogadunk. A helyiség mérete azonban olykor határt szab a lehetőségeknek: a praktikus helykihasználásra is figyelmet kell fordítani amellett, hogy egy kellemes hangulatú, jól használható nappalit szeretnénk kapni. Szerencsére a széles bútorválaszték ebben mellettünk áll.