Egyéb kategória

„A hasunk mellett egy másik testrészünket is iszonyatosan megdolgoztattuk” – Meglepő tapasztalatok egy hastáncóráról

Mindig is csodáltam a hastáncosokat – számomra rejtély volt, hogy tudják csak és kizárólag egyetlen testrészüket mozgatni. Árad belőlük valami misztikusság, emellett kecsesség, finomság, és persze elképesztő nőiesség is. Mivel a mai napunk témája a Szulejmán, úgy gondoltam, itt az ideje, hogy kicsit elkalandozzak a török táncok varázslatos világába, amiben Stark Melinda, a Chandani Hastánc és Mozgásstúdió alapítója volt a segítségemre.

vous - 2016.10.18.
„A hasunk mellett egy másik testrészünket is iszonyatosan megdolgoztattuk” – Meglepő tapasztalatok egy hastáncóráról

Sok mindentől féltem a hastáncóra előtt: hogy nem tudom majd úgy rázni valamelyik testrészemet, ahogy kell, hogy nem leszek majd olyan kecses, amennyire kéne, és attól, hogy nem tudom majd elengedni magamat.

Egyvalamire viszont nem gondoltam: hogy el is fáradok.

Hiszen olyan könnyednek és légiesnek tűnik a hastánc, hogy nekem meg sem fordult a fejemben, hogy lényegében ez egy kőkemény edzés. Pedig higgyétek el, az!

Amikor megérkeztünk Annával, a VOUS egyik fotósával a stúdióba, már akkor éreztük azt a megfoghatatlan női energiát, ami a hangulatosan megvilágított stúdióból és az órára érkező nőkből áradt. Az égő gyertyák bódító illata, a misztikus zene, a rázókendők csilingelő hangja – ezek már önmagukban is arra késztettek, hogy előhívjam a magamban rejlő istennőt.

Stark Melinda Chandani – fellépő művész, koreográfus, tánctanár

Stark Melinda Chandani – fellépőművész, koreográfus, tánctanár

Melinda 1999-ben kezdett hastáncolni, hobbija pedig szép lassan a munkájává, majd az élete fontos részévé vált – hiszen 2003 óta tanítja is.

Mikor legelőször elment egy hastáncórára, rögtön érezte, hogy ezt kell csinálnia – ahogy ő fogalmazott „az első 5 perc után szerelem lett, ami máig tart”. A Chandani művésznevet egyik táncostársától kapta, melynek jelentései: holdfény, szantálfa, és az istenek által megáldott.

Az orientális táncon kívül a klasszikus és kortárs balett, flamenco, jazztánc, színpadi és musicaltáncok, hiphop, jóga és egyéb stílusok terén szerzett tapasztalatokat.

Hogy mi volt a táncóra legnagyobb tanulsága?

Hogy a hasunk mellett egy másik testrészünket is iszonyatosan megdolgoztatjuk közben: a karjainkat. Ugyanis az egyik fő szabály, amit az órára járó nők már kórusban zengtek:

A karod legyen mindig hosszú és kecses.

Ez teszi ugyanis olyan légiessé és nőiessé a táncmozdulatokat. Így folyamatosan éreztem, hogy dolgozik a váll-, a kar-, a has- és a combizmom, de igazából azt tudnám mondani, hogy tetőtől talpig megmozgatott – ebben pedig Melinda is megerősített. Azt mondja, hogy a hastánc gyakorlatilag a teljes test teljes vázizomzatát megmozgatja, ezáltal megerősíti az ízületeket, rögzíti a csigolyákat és javítja a testtartást. Pontosan ezért kifejezetten ajánlja azoknak, akik ízületi vagy gerincproblémákkal küzdenek, de a tipikus női betegségekre is jó hatással van, amik a kismedence területén alakulnak ki, ugyanis a sok kontrakciós mozgás a belső izmokat is átmozgatja, ahogy ő mondja, olyan, mint egy „ősi intimtorna”.

Forrás:
Kerepeczki Anna

Forrás:
Kerepeczki Anna

 De adódik a kérdés: fogyhatunk is tőle?

Persze! A hastáncnak is van olyan része, ami inkább kardió, például ha összetettebb mozgásokat csináltunk, vagy gyorsabban végeztünk egy adott mozgásformát, akkor azért rendesen elfáradtunk. Sőt, amellett, hogy fogyaszt, még az izmokat is erősíti, ettől pedig alakformáló hatása is van. De Melinda szerint ezeknél egy sokkal fontosabb dologban is segít a hastánc:

az önelfogadásban.

Ezektől a kecses, légies mozdulatoktól egy nő szépnek látja magát a tükörben – kortól, testalkattól függetlenül. Ugyanis az a fontos, hogy megtaláljátok, milyen mozdulat áll jól nektek, és hogy abban jól érezzétek magatokat. Ha ez megvan, akkor az önbizalmatok is nőni fog. Mert tény, hogy az egészséges életmód, a fogyás és alakformálás fontos, de ami a leglényegesebb, az az önelfogadás és az önbizalom, ezt pedig a hastánc – előbb-utóbb – előhívja belőletek.

Forrás:
Kerepeczki Anna

Forrás:
Kerepeczki Anna
Lebanc Gergely

„A tánc mellett teljes mértékig megmaradtam férfinak” – Leblanc Gergely, az Opera balettművésze mesélt

„Leblanc Gergely eredetileg nem akart balettozni: az édesanyja cibálta el balettórákra. A keményen induló történetnek jó vége lett: a tánc megkedvelése, sikeres felvételi a Táncművészeti Főiskolára, 1 éves képzés a londoni Royal Ballet Schoolban, és a Magyar Nemzeti Balett Etoile-díja. Az Opera szezonzáró előadásán ugyanis Gergely kapta a legnagyobb szakmai elismerést, az Etoile-díjat.”

Viola interjúját Leblanc Gergellyel itt olvashatjátok.

Hogy ez mégis hogy lehetséges?

Melinda egy aranyos példával magyarázta. Biztosan hallottátok már, hogy ha szomorúak vagytok, de elkezdtek mosolyogni, akkor egy idő után tényleg boldogabbak lesztek, hiszen az ideg-izom kapcsolódás oda-vissza hat. És ez a táncban is pontosan így van:

Mivel a tánc rákényszerít arra, hogy húzd ki magad, mosolyogj, és emeld fel a fejed, a tested azt fogja érzékelni, hogy büszke vagy magadra, és arra, hogy nő vagy.  

Ezt pedig én is alá tudom támasztani. A kezdeti félelmeim, amiket feljebb említettem, az óra első percétől kezdve teljesen elmúltak a végére. Olyan kellemes, csajos hangulata volt az órának, hogy nem az lett a célom, hogy minél tökéletesebben leutánozzam a mozdulatokat, hanem az, hogy jól érezzem magam tánc közben. És ez sikerült. Ha nektek is megjött a kedvetek, akkor Melinda titeket is sok szeretettel vár az óráira a Chandani Hastánc és Mozgásstúdióban. Hozzátok elő magatokból ti is a bennetek rejlő istennőt!

Forrás:
Kerepeczki Anna

Forrás:
Kerepeczki Anna
Ajánlott cikkek