Ez nem is csoda, hiszen mindenki a legjobb jövőt szeretné biztosítani gyermekének, aminek a megalapozása bizony az iskolapadban történik. Ha például a magabiztos angoltudás is a célok között szerepel, akkor a kéttannyelvű Brit-Magyar Iskola kiváló választást jelent. Nézzük is, hogy miért.
Vajon hány normál tantervű iskolába járó diák mondhatja el magáról, hogy nyolcadikos korára középszinten tud angolul?
Van egy olyan tippünk, hogy nem sok, hiszen a heti 3-4 x 45 perces nyelvóra csak az alapok elsajátítására elég, pláne ha a tanár is magyar anyanyelvű, és az óra nagy részében magyarul kommunikál a diákokkal. Aki ennél magasabb szintre akar lépni, annak különórákra, tanfolyamra kell járnia iskola mellett.
Ellenben egy kéttannyelvű iskolában napi szinten több tanórán használják az angolt, hiszen bizonyos tantárgyakat is ezen a nyelven tanulnak a diákok. Az említett Brit-Magyar Iskolában ráadásul több angol anyanyelvű pedagógus tanít, akik bizony nem igazán tudnak magyarul, így a diákok csak angolul tudnak kommunikálni velük, amivel még tovább csiszolják a nyelvtudásukat.
Az angol mint világnyelv ismerete pedig a mostani generáció számára már alapfeltétel lesz a munkaerőpiacon.
Hazánkban az állami oktatási rendszer sajnos számos sebből vérzik, a pedagógusok többsége szerint is elavult, túlságosan a lexikális tudásra épít. A nagybetűs Életben viszont sokkal többre mennek majd a gyerekek azzal, ha megtanulnak logikusan gondolkodni, átlátni az összefüggéseket, érvekkel alátámasztani a nézőpontjaikat, valamint az érzelmi és szociális képességeik is kellően fejlettek.
A haladó szellemű oktatási módszerek mindezeket figyelembe veszik. Az említett iskola tanárai nemzetközi tapasztalatokkal rendelkeznek, és magasan képzett szakemberek, akik az intézmény által kidolgozott diákcentrikus oktatási módszereket alkalmazzák.
A frontális oktatás mellett előtérbe kerülnek a csoportos feladatok, melyek által a gyerekek megtapasztalják, mit jelent az, hogy “egységben az erő,” hiszen összedolgoznak, így az egymással való kapcsolatuk is szorosabbá válik.
Az általános iskolás diákok első komoly, felelősségteljes döntése, amikor el kell dönteniük, melyik középiskolában szeretnének továbbtanulni. Ám egy jó iskola erre is felkészíti őket.
A kéttannyelvű intézményekben végzett diákok számára a külföldi iskolák is nyitva állnak, hiszen rendelkeznek olyan magabiztos nyelvtudással, hogy nem okoz számukra gondot például egy angliai gimnáziumban folytatni tanulmányaikat.