Egyéb kategória

„Hiszek abban, hogy a minimalista életstílus közelebb hozza egymáshoz az embereket” – Interjú Kertész Kriszta bloggerrel

Minimalizmus, tudatos életmód, natúr kozmetikumok. Az utóbbi időben ezek hívószavakká váltak, egyre trendibb – szerencsére – a zöld gondolkodás, az odafigyelés, az egyszerűsödés. Kertész Kriszta írásait kiemelt vendégszerzőként már többször olvashattátok itt a VOUS-n. Arra gondoltam, bemutatom nektek azt is, hogyan él, miért kezdett blogolni 2017-ben, mit gondol a mai netes tartalmakról, és zöld bloggerként mennyire kell észnél lennie, ha egy-egy terméket tesztel.

vous - 2017.10.20.
„Hiszek abban, hogy a minimalista életstílus közelebb hozza egymáshoz az embereket” – Interjú Kertész Kriszta bloggerrel

Hogyan és miért kezdtél blogolni?

Két évvel ezelőtt a férjem kapott egy jó munkalehetőséget Németországban, ami a karrierje szempontjából is nagyon fontos volt, és természetesen nem volt kérdés, hogy én is vele tartok. Korábban Budapesten az újságíró és online marketinges időszakom után ájurvédikus wellnessterapeutaként dolgoztam, és sokáig bizonytalan voltam benne, hogy ezt a hivatást tudom-e vagy szeretném-e folytatni Németországban.

Bár angolul jól beszélek, németet korábban soha nem tanultam, így az első év nyelvtanulással telt. Emellett a szabadidőmben imádtam angol nyelvű „green” beauty és lifestyle témájú YouTube-videókat nézni és blogokat olvasni, mert bár évek óta próbáltam egyre tudatosabban élni az életemet, ehhez nekem is rengeteg inspirációra volt és van is szükségem.

Objektum doboz

Tavaly ősszel aztán teljesen hirtelen jött az ötlet, hogy tulajdonképpen én is belevághatnék a blogolásba, mert a minimalizmus, a tudatos életmód és a natúr termékek szeretete a szenvedélyemmé vált. Szerettem volna, ha minél több hasonló gondolkodású embernek tudnék segíteni a tapasztalataimmal és ötleteimmel.

Ezen kívül tudtam, hogy minden tudásom megvan ahhoz, hogy a nulláról önállóan fel tudjak építeni egy énmárkát, és a tartalom előállításán kívül a technikai megvalósítás se okozzon gondot, hiszen ezt tanultam, és közel 10 évig foglalkoztam vele különböző cégeknél. Ennek ellenére néhány hónapig még érleltem magamban a dolgot, de amikor már minden nap az ötletekkel keltem és feküdtem,

éreztem, hogy nincs értelme tovább gondolkodni, csak venni a bátorságot és belevágni.

600

Zero waste: Kump Edina hulladékcsökkentési szakértő előadásában olvashattok az alapokról

Slow mozgalom: evésben, szexben és a teljes életvitelben jelen van, de bemutattuk azt a magyar lányt, aki a teljes ruhatárát megvarrja, ez igazi slow fashon

Konmari: írtunk cikket Marie Kondóról és a rendrakás művészetéről, de azt is megírtuk, miért nem kattantunk rá teljesen

Minimalizmus: 3 + 1 fontos Facebook-csoport azoknak, akiket érdekel, mi lesz velük a jövőben

Mi a célod a blogolással?

Egy olyan közösség létrehozása, amelynek tagjai kölcsönösen segítik és inspirálják egymást a tudatos életmód kialakításában és fenntartásában. A tudatosságba beletartozik minden, a vásárlási szokásainktól kezdve az étkezésen át a magunkkal és embertársainkkal való törődésig és odafigyelésig.

Hiszek abban, hogy a természetes, minimalista életstílus közelebb hozza egymáshoz az embereket, akár nagyvárosban, akár egy kis faluban élnek, és nyitottá teszi őket, ami segít az elfogadásban és a kölcsönös tiszteletben. A tudatosság segíti az önelfogadást is, és ezáltal mindenki könnyebben tud fókuszálni a számára valóban fontos dolgokra. Ezek azok az értékek, amelyeket a blogbejegyzésekkel és YouTube-videókkal képviselek úgy, hogy

közben aktuális és tabutémákkal is foglalkozom.

Objektum doboz

Frankfurtban éltek a férjeddel, ott már dübörög a minimalizmus, a fenntarthatóság, a zöld szemlélet. Mennyire nehéz téma ez itthon?

Amióta elkezdtem blogolni és YouTube-videókat készíteni, azóta meglepődve és persze örömmel tapasztalom, hogy egyre több embert érdekelnek ezek a témák. Ezek közül a többség számára talán a minimalizmus a legjobban befogadható, mert a spórolás és tudatos vásárlás egyszerűen megvalósítható egy kis tervezéssel és odafigyeléssel.

A fenntarthatóság és zöld szemlélet már kicsit keményebb dió.

Rengeteg kérdést kapok azzal kapcsolatban, hogy például hol vannak olyan üzletek, ahol etikus márkák termékeit lehet megvásárolni, vagy mondjuk az egyes bőrtípusokra milyen natúr kozmetikumokat ajánlok, és ezeket hol lehet megvenni.

Tehát az emberek érdeklődőek, de nem mindig tudják, milyen irányba induljanak el. Nagy segítség ilyenkor, ha van egy blogger, aki otthon van a témában és szívesen, önzetlenül válaszol a kérdésekre.

Kertész Kriszta

Névjegy

  • Név: Kertész Kriszta
  • Blog: Krisztakertesz.com
  • Kor: 38
  • Foglalkozás: van pár 🙂 blogger, újságíró, social media manager, kozmetikus, ájurvédikus wellnessterapeuta és életmód-tanácsadó
  • Mióta blogolsz? 2017 januárja óta

A férjed is szerepel egy-két videóban, ami szerintem nagyon szuper. Beszélgettetek a digitális lábnyomotokról? Hogy ez örökké elérhető lesz?

Igazából ebbe még én sem gondoltam bele. A videók, a YouTube-csatorna, a blog, a Facebook- és Instagram-oldal is bármikor törölhető egy kattintással, ha úgy döntök, úgyhogy én mindig ennek tudatában töltöm fel a netre a tartalmakat.

Egyébként a férjemet nem volt egyszerű rávenni a videókra, mert nem szeretne szerepelni, ami nagy kár, mert rengeteg pozitív visszajelzést kaptunk, hogy nagyon szórakoztatóak vagyunk együtt. Szerencsére neki is tetszenek az elkészült anyagok, úgyhogy remélem, lesz majd még pár vendégszereplése.

Objektum doboz

Kozmetikus is vagy, ezért sokkal inkább elhiszem neked, ha valamilyen krém nem oké. Volt olyan termék, amelyet sikerült lebuktatni, mert nem az van benne, amit állít magáról?

Hogyne, de inkább úgy fogalmaznék, hogy nemcsak az a bio, natúr, vegán, biztonságosnak tűnő alapanyag van benne, amelyekkel próbálja eladni magát. A minősített natúr kozmetikumokban általában meg lehet bízni, de például ha egy terméket azzal reklámoznak, hogy állatkísérletmentes, vegán és bio összetevőket tartalmaz, az még nem jelenti automatikusan azt, hogy nincsenek benne kemikáliák is.

Mindig azt szoktam javasolni, hogy soha ne a reklámok és a címke alapján válasszon valaki kozmetikumot, hanem az összetevőlista és az egyéni bőrtípusa alapján döntsön, és ha bizonytalan, kérjen segítséget a választáshoz.

Forrás:
Kertész Kriszta

A bloggerek rengeteg terméket tesztelnek, cégek keresik fel őket, megállapodásokat kötnek velük. Szerinted hogyan maradhat egy blogger hiteles?

Ha termékekről van szó, akkor kizárólag úgy, ha ki is próbálta őket, és az őszinte véleményét osztja meg az olvasókkal, nézőkkel, legyen az pozitív vagy negatív. Nagyon gyanús, ha valaki minden terméket dicsér, mert szerintem nem létezik, hogy valakinek minden bejöjjön.

Azt azonban fontos hangsúlyozni, hogy a blogger véleménye szubjektív, tehát nem feltétlenül a termék rossz, csak neki nem vált be. Én mindig ügyelek arra, hogy például kozmetikumok esetében elmondjam, hogy a termék összetevőinek milyen hatása van, milyen bőrtípusra való, és ne intézzem el annyival, hogy ezt imádom, amaz pedig pocsék.

Ha egy blogger valóban törekszik rá, hogy aszerint éljen, amit közvetít, akkor szerintem hiteles, mert önmagát adja.

Másként ezt hosszú távon nem érdemes és nem is lehet csinálni, mert gyorsan kibukik, ha valaki nem őszinte és másnak akar látszani, mint aki valójában.

Mennyire van szükség szerinted a minőségi tartalomra a neten?

Remélem, hogy egyre inkább. A net tényleg egy olyan digitális „játszótér”, ahol minden megfér egymás mellett, a gagyi és a minőségi tartalom is. Azt gondolom, hogy a könnyed témák és a minőség nem zárják ki egymást. Mindenki szívesebben olvas egy olyan blogbejegyzést, ami tartalmas, nem hemzseg a nyelvtani hibáktól és pontatlanságoktól és igényesen van megfogalmazva.

Ugyanez igaz a YouTube-videókra is, bár ezen a platformon sajnos az igényesség még nem garancia a sikerre.

Forrás:
Kertész Kriszta

Szinte mindenkiben felmerül a kérdés egy sikeresnek tűnő bloggert látva, hogy mennyire lehet(ne) ebből megélni? Ráadásul te kifejezetten olyan irányt képviselsz, amely nem azt hirdeti a követőinek, hogy vásároljanak.

A legtöbb blogger és youtuber főként szponzorációkból, néhányan pedig saját termékek értékesítéséből tesznek szert bevételre. Ha egy oldalnak nagy a látogatottsága, esetleg hirdetési felületeket is el lehet adni, bár az én témáim erősen korlátozzák a hirdetőkként és szponzorokként szóba jöhető partnereket is.

Ha valakinek van egy szakterülete, akkor a konzultáció, a coaching, a workshopok és a saját márka alatt futó termékek jelenthetik a bevételt, tehát semmiképpen sem a blog vagy YouTube-csatorna maga, hanem a hozzá társított szolgáltatások.

Tévhit, hogy a YouTube-videókkal számottevő bevételhez lehetne jutni, legalábbis Magyarországon.

A videók előtt, alatt és közben megjelenő reklámok csak akkor hoznak bevételt, ha valaki végig is nézi őket, de hirdetésenként néhány eurócentről beszélünk. Ha valaki kedvel
egy videóst, akkor viszont szép gesztus felé, ha a néző nem nyomja ki 5 másodperc után a reklámot, hanem végigfuttatja, ezzel is egy kicsit támogatva a készítőjét. Egy igényes, pár perces videó elkészítése témától függően akár 7–8 óra is lehet utómunkákkal együtt, ami azt jelenti, hogy heti 2 videó esetén a youtuber a szabadideje nagy részét, sokszor a hétvégéit is kizárólag erre áldozza, de ugyanez igaz egy minőségi poszt megírására is.

Szerintem ezt csak szerelemből lehet csinálni, és az már csak bónusz, ha valamilyen módon bevétel is származik belőle.

Jelöltek a Cosmopolitan bloggerversenyén, ahol számtalan nagyon sikeres és ismert arc is versenyez. Mi történne, ha október 22-én megnyernéd a kategóriádat?

Hab lenne a tortán. Kicsit több mint fél év blogolás után már azt is óriási sikerként élem meg, hogy bekerülhettem egy ilyen elismert bloggerverseny döntőjébe, ahol komoly szakmai zsűri választotta ki a jelölteket. Ez már önmagában adott egy plusz motivációt, és megerősített abban, hogy a szenvedélyből végzett kemény munka, a rendszeres blogolással és videózással járó sok-sok lemondás és persze öröm is előbb-utóbb meghozza a gyümölcsét.

Ha esetleg megnyerem a kategóriámat, az nemcsak az én személyes sikerem lesz, hanem mindenkié, aki fontosnak tartja a tudatosságot és fenntarthatóságot, mert ez azt jelenti, hogy nemcsak a mainstream témájú blogok nyerhetnek, hanem elismerik a kezdő, nem fogyasztás-orientált, a való élet problémáival foglalkozó blogokat is, bár azt gondolom, ez már a döntőbe jutás alapján is kiderült.

Te kiket követsz?

Magyarok közül két kedvencem van. A te blogodon kívül Szőke Anna blogja, ez a The Sparkling Blueberry. Nagyon hasonló a szemléletmódunk, ő is a natúr, zöld, organikus termékeket és a tudatos életmódot népszerűsíti.

A külföldi „zöld” youtuberek közül Verena Erin csatornája, a My Green Closet és Sarah Nourse minimalista életmód vlogja a kedvenceim. Mindketten nagyon hiteles és inspiráló személyiségek.

600

Olvassátok el Kriszta cikkeit a VOUS-n!

Ajánlott cikkek