Egyéb kategória

Megvan, mit árul el a személyiségedről a kedvenc ételed!

Gondoltatok már arra, hogy az, amit megesztek, a kedvenc sütitek sokkal többet árul el rólatok, mint gondolnátok? Bizony, egy kutatás szerint összefüggés mutatható ki bizonyos tulajdonságok, és bizonyos ízlés között, ami az ételeket illeti.

vous - 2016.10.16.
Megvan, mit árul el a személyiségedről a kedvenc ételed!

Fűszerimádók = kockázatot vállalók?

Úgy tűnik, igen. Még egy 2013-as kutatás kimutatta 97 ember vallomása alapján, hogy azok, akik fűszeres ételeket esznek, szeretik a kockázatos dolgokat. Szóval, ha valaki őrült módjára kanyarog az úton autóval, valószínűleg fűszeres csirkeszárnnyal fogja csillapítani az éhségét. De azt is észrevették, hogy akiknek számít a dicséret, és versengő típusok, azok is inkább a fűszeres ételekre voksolnak?

Egy másik tanulmány megerősítette ezeket az eredményeket, és rámutattak arra, hogy azok, akik minél több csípős ételt ettek annak hatására, hogy megdicsérték őket, nem feltétlenül szerették a csípős ételt. Ez arra utal, hogy a személyiség milyen sok tényezőt befolyásol, ugyanis ha valaki nem szereti a csípőset, de nagy az igénye a jutalmazásra, dicséretre, az ennek ellenére meg fogja enni. Ilyen tényezők befolyásolják azt is, hogy miből és mennyit eszik meg valaki.

Forrás:
iStock

Ha szeretitek az édeset, valószínűleg barátságosak vagytok

Legalábbis ezt támasztja alá további öt tanulmány, a résztvevők személyiségtesztjei és fogyasztásai alapján uganis azokról, akik csokit, karamellt, cukorkát ettek, általánosan elmondható, hogy a szerelemben hűségesek, kedvesek, együttérzőek és barátságosak. Az édes ízeket választók közül többen szociális területen dolgoztak, vagy önkénteskedtek.

Velük ellentétben azok, akik kávét isznak, szeretik a retket vagy a tonikot, antiszociálisabbak, manipulatívak és érzéketlenek. A keserű ízt szeretők többsége egoista, nem áll tőlük messze a szadizmus

Vodkában van az igazság?

Egy másik kutatás során a résztvevőkkel órákon keresztül töltettek ki személyiségteszteket, majd az alanyok vakon kóstoltak meg különféle ízesítésű – barack, vanília, narancs, áfonya – vodkákat. Az ízpreferenciákat pedig megpróbálták bizonyos személyiségtípusokhoz kötni.

A kutatás vezetője, Hirsch szerint a barackvodka kedvelői elevenek, drámaiak és lelkesek. Ezzel szemben az áfonyavodka szerelmesei általában túl sokat dolgoznak, és nem aktívak szexuális téren. A vaníliás vodkát választók pedig impulzívak és érzelmileg vezéreltek. 

Hirsch szerint minden, amit csinálunk, tükrözi a személyiségünket, és ez az étellel kapcsolatos döntéseinkkel sincs másképp. Ez nem is olyan meglepő, hiszen hétéves korunkig alakulnak ki az alapvető élelmiszer-preferenciáink, ráadásul pont ekkor fejlődik a személyiségünk is jelentős mértékben.

Az agyunkban a személyiségért és az ízlelésért felelős agyterületek közel vannak egymáshoz, így logikus, hogy összefüggésben vannak egymással.

Ajánlott cikkek