Egyéb kategória

„Talán a divat az egyetlen téma, amiről nem szeretek beszélgetni” – interjú Ágóval, a Zoe Phobic tervezőjével

Néhány hónappal ezelőtt beleszerettem egy táskába, kezdetben a darab nevére (NORA) lettem figyelmes, majd jobban megismertem a Zoe Phobic márkát. Megrendeltem, megvettem, és kezdetét vette a szerelmünk. Megnyugodtam, hogy ez nem fog szembejönni egykönnyen az utcán, majd pár hétre rá már több VOUS-lány is ilyennel járt. A Zoe Phobic-őrület azóta sem csillapodott, sőt! A zöld leveles, hologramos, szőrös táskák egyre több lány hátán díszelegnek, itt az ideje, hogy ti is jobban megismerjétek Szimon Ágnes Nóra márkáját! 

vous - 2016.08.07.
„Talán a divat az egyetlen téma, amiről nem szeretek beszélgetni” – interjú Ágóval, a Zoe Phobic tervezőjével

Kezdetben ruhákat terveztél, mára már csak táskákat. Minek köszönhető ez a váltás? Miért pont táskák?

Úgy érzem, hogy jobban ki tud teljesedni a kreativitásom a táskákban. Én magam is kizárólag teljesen egyszerű ruhákat hordok, és tervezni sem szerettem volna mást. Ennek viszont nem láttam túl sok értelmét. A kiegészítőkben, táskákban viszont szabadjára merem engedni a fantáziámat, és csak csinálom, ami jön.

Hogy jött a tervezés gondolata? Mióta foglalkozol pontosan ezzel? 

Hobbiként kezdődött a gimnáziumban, és mire „pályaválasztás” elé kerültem, már egyértelmű volt, hogy ez az, amivel foglalkozni akarok. 

Honnan jött a Zoe Phobic név, és mit jelent pontosan?

Véletlenszerűen jött, szótárfelcsapós módszerrel. De megtetszett a jelentése is. A zoe görögül életet jelent, a phobic pedig az angol fóbiás szó.

Nem mintha életfóbiám lenne, de aki ismer, tudja, hogy átvitt értelemben ez elég jól jellemez engem. Elkap egy leheletnyi, gyorsan múló félelem mindentől, ami mozog vagy nem mozog. 

Forrás:
Facebook/ Zoe Phobic

A honlapodon már ketten írjátok alá a bemutatkozást. Hogyan dolgoztok együtt Mátéval? Mik az ő feladatai?

Máté intézi a levelezést. Egyébként ő nemcsak a munkában, de a magánéletben is a társam. Sokan nem gondolják jónak, ha egy pár együtt is dolgozik, de nálunk nagyon jól működik. Azt hittem, hogy soha sem találok olyan munkatársat, aki annyira magáénak érzi majd a Zoe Phobicot, mint én, de sikerült!

Mi a legfontosabb cél, amikor megtervezel egy táskát?

Az, hogy kifejezzem vele az érzéseimet úgy, hogy közben egy használati tárgy lehessen, nem csupán egy öncélú művészeti alkotás. 

Mi a filozófiád a divatról és a ruhatervezésről?

Mint iparágról nincsenek mélyenszántó gondolataim. Pont olyan taposómalom, mint bármilyen más ága a kereskedelemnek.

Ezért nem is szeretem, amikor az ismerősem, őszinte jóindulattal, azt gondolják, hogy velem csak a divatról lehet csevegni. Talán az az egyetlen téma, amiről nem szeretek beszélgetni.

Én magam szeretném a márkát olyan szinten tartani, hogy örömöt leljek a tervezésben, a gyártásban, és még kifejezhessem magam a segítségével. 

Ki azok a kortárs divattervezők, akikre felnézel? 

Sándor Szandra egyértelműen ilyen. De általában nem is az alkotások miatt nézek fel egy márkára, hanem a brand szerkezetének egyedisége miatt, így a külföldi példaképek” leginkább multibrand webshopok. Nagyon tetszik, mikor a divatot összekapcsolják lakásdekorral, irodalommal, zenével. Ezért például az Urban Outfittersnek napi látogatója vagyok.  

Te magad is viselsz Zoe Phobic darabokat? Vannak olyan ruháid, amiket csak magadra terveztél?

Nos, „a suszternek is lukas a cipője” elv rám is igaz. Bár hordok ruhákat és táskákat is magamtól, általában csak azokat a darabokat, amik megmaradtak, vagy kísérleti darabok. Ez annak köszönhető, hogy jelenleg örülök, ha a megrendeléseket időben el tudom készíteni, készíttetni, magamra már nem marad kapacitásom.

Forrás:
Facebook/ Zoe Phobic

Milyen látni, amikor szembejön veled egy táskád? Mit érzel ilyenkor?

Hú, nagyon izgulok. Izzad a tenyerem, lepkék vannak a gyomromban… egyszóval szuper!

Mi volt az eddigi legnagyobb sikered?

Úgy érzem, hogy az a jelenlegi helyzetem. Sikernek könyvelem el, hogy le tudtam tenni a kötelező(nek hitt) kliséket, az elvárásoknak való kényszeres megfelelést, a kezdeti bizonytalankodást. Most tudom, hogy mit szeretnék, és hogy azt a célt mindenkitől függetlenül, önállóan szeretném elérni. Ez büszkeséggel tölt el. 

Mi volt a cél, amikor megnyitottad az Október 6. utcai Open Showroomot? Szeretted volna közelebb hozni az emberekhez a márkát?

Egy helyre volt szükségem, mivel elköltöztem Budapestről. Az egyedül bérléshez se pénzem, se kedvem nem lett volna, ezért kerestem magam mellé olyan tervezőket, akik szintén ebben a cipőben jártak. Így alakult meg a mára 8 tervező otthonául szolgáló Open Showroom

A legtöbb hazai tervezőhöz képest sokkal elérhetőbb áron árulod a termékeidet. Minek köszönhető ez?

Mindig az volt a célom, hogy sokan szeressék a márkát.

Hogy minek köszönhetőek a elérhető árak? Nem dolgozom extra haszonnal.  

Egy korábbi interjúban azt olvastam, szívesen költöznél külföldre. Továbbra is vannak ilyen terveid?

Igen, viszont már egyre több szál tart itthon. De ha a 70 éves énemre gondolok, akkor valahol Dánia környékén üldögélek a verandán. Addig maradnak a nyaralások.

Ajánlott cikkek