A pasiktól sokszor megkapjuk, hogy imádunk vásárolni, és a legszívesebben mindegyik kihagyná ezt a szabadidős tevékenységet. Az egyik nap például Facebookon olvastam, hogy egy csaj bement ruhát vásárolni egy üzletbe, majd ezután hazament, és a pasiját a bolt előtt hagyta várakozni. Még jó, hogy otthon rádöbbent, valami hiányzik. Ebből a sztoriból kiindulva tényleg megértem, hogy nem kedvelik a shoppingolós délutánokat. De azért nekünk is be kell vallanunk, hogy vannak olyan dolgok a vásárlásban, amiket mi magunk is nagyon utálunk. Hoztam is most nektek néhányat a leginkább gyűlölt dolgok közül!
Bocsi, segíthetek? NEM!!!
Csak bejöttem nézelődni, nyugalom. Nem kell úgy letámadni, mint nagymamám a szupermarketben az akciós csirkemellet. Ha kell segítség, majd szólok. Relax!
Hol van az eladó?
Ebből következik a következő probléma: ha szükségetek lenne bármilyen segítségre, szinte úgy eltűnnek az eladók, mint a kámfor.
Honnan jön ennyi ember?
Bementek a szupermarketbe hétfő reggel 10 órakor, arra számítva, hogy ti lesztek az egyedüliek, akik ilyenkor mennek vásárolni. Nagyon tévedtek. Kérdezhetnénk azt is, hogy miért nem dolgoznak ilyenkor az emberek. Mit csinálnak itt? Miért vannak ennyien? Miért kell éppen előttünk megállni pénztárcát keresni a táskában? Miért nem lehet haladni? Miért nem tudnak közlekedni az emberek? Agyrém, de tényleg!
Ez is tetszik, az is tetszik
Tipikus, azt kell, hogy mondjam. Berontunk egy boltba, és máris felfedezünk vagy negyven dolgot, ami egyből elnyeri a tetszésünket. Bár eközben szelektálunk, és tegyük fel, marad három dolog, ami nagyon-nagyon és még annál is jobban tetszik nekünk. Néhány órás hezitálás után döntünk, és kiválasztunk egy holmit. Nyilván azt, ami otthon a tükörbe nézve már nem úgy áll rajtunk, ahogy azt a boltban láttuk, másnap ballaghatunk is visszavinni az üzletbe.
Ez nem is így nézett ki
Igen, igen és igen. Rendeltek néhány holmit az interneten, milyen jó móka, és mennyivel olcsóbban megússzátok, mint ha a boltban vennétek meg. Meg amúgy is csomó energiát és időt spóroltok meg magatoknak. Igen ám, de a megérkezett csomagban lévő holmi kinézete és az, amit ti rendeltetek, köszönő viszonyban sincsenek egymással.
Milyen méret ez?
Az online rendelés másik nagy buktatója, ha a rendelt holmi mérete és a ti méretetek nem stimmel. Hiába rendeltek a saját méretetekben mégis egy olyan ruha érkezik, amit valószínűleg a gyerekosztályon szedtek össze.
Komolyan ekkora sor áll?
A másik rémünk a sorban állás. Én személy szerint elég türelmetlen vagyok, és gyűlölök sokáig egy helyben állni és várakozni. De szerintem sokan mások is vannak ezzel így. Minden kedvünket elveszi a vásárlástól, ezért inkább visszaakasztunk mindent, és üres kézzel távozunk. Gyakran elhangzó mondat: „Na jó, én ezt a sort biztos, hogy nem állom ki.” Ismerős, ugye?
Törzsvásárlói kártyát esetleg?
Nem, köszi, így is tele van a pénztárcánk kártyákkal, nem hiányzik még egy. Másrészt meg nem ad akkora kedvezményt, hogy bármi értelme is legyen. Tudom, aki a kicsit nem becsüli…
Mindent megvettem, csak…
Ez pontosan így szokott zajlani. Felvásároljuk az egész boltot, mindent megveszünk, csak éppen azt nem, amiért bementünk… Na, majd legközelebb, amikor ugyanezt fogjátok csinálni.
Miért nincs több?
Napokig, hetekig tervezgetitek, hogy megvesztek magatoknak valamit, amit már réges-régen kinéztetek. Majd mikor tényleg eljuttok odáig, hogy beléptek az üzletbe, akkor már eladták az összeset belőle, egy darab sincsen. Teljes sokk!