Test

Esti rituálé a pihentető alvásért és a boldog ébredésért

Az, hogy mit csinálunk az esti órákban, közvetlenül befolyásolja azt, hogyan fogunk aludni és milyen hangulatban ébredünk. Valljuk be, legtöbben éjszaka TV-t nézünk, még küldünk pár üzit Facebookon és persze ha úgy adódik, nassolgatunk. De van egy jó hírem: az esti rutinotokat könnyen megváltoztathatjátok – és közben jól is szórakozhattok.
vous - 2023.02.25.
Esti rituálé a pihentető alvásért és a boldog ébredésért

A következő néhány tipp segíteni fog nektek abban, hogy végre egy igazán jót tudjatok aludni. Próbáljátok ki és meglátjátok, reggel olyan üdén ébredtek majd, mint a mesebeli Disney-hercegnők!

Tervezz előre

Ha inkább éjszakai bagoly vagy, működj együtt a szervezeteddel és a biológiai óráddal. Ha nem tudsz elaludni, úgy érzed, kicsattansz az energiától, akkor használd ki és gondolkodj előre a következő napra! Tervezd el, mit veszel fel holnap, hogy mibe mész majd edzeni, vagy készítsd el előre a reggelit, hogy holnap már csak a hűtőből kelljen előkapni. Csak egy kis munka, de megkönnyíti a reggeli rohanást!

Kapcsolj ki

Legyen a hálószoba egy része digitálismentes övezet. Nemcsak a villogó kék fények zavarják az álmodat, de előtörhet belőled a vágy, hogy rápillants a Facebookra, amiből legtöbbször egyórás nézelődés lesz.

Takaríts ki

Tény, hogy a rendetlenség stresszt okoz. Mielőtt lefekszünk aludni, vigyük ki a szemetet, tegyük el a ruháinkat, rendezzük az elmaradt e-mailjeinket. Higgyétek el, egyszerűen nyugodtabbak lesztek, ha minden a helyén van.

Lámpákat lekapcsolni

Ha túl sok az elektromos fény, képes csökkenteni a melatonintermelést, azét a hormonét, amitől álmosnak érezzük magunkat. Éppen ezért csak annyi fényt hagyjatok, amennyire tényleg szükségetek van!

Hűts le

Az optimális alvási hőmérséklet 15 és 20 fok között van. Ha hidegebb van, könnyebben elálmosodunk és az alvás minősége is jobb lehet. Ha attól félsz, hogy reggel fázni fogsz, amint kibújsz a takaró alól, készíts elő egy pihe-puha papucsot és egy meleg köntöst!

Kortyolj teát

A koffeinmentes gyógyteák és a kamillatea nyugtató hatással van a szervezetre. Csak igyál meg egy pohárral lefekvés előtt, és segít álomba merülni.

Nincs több nasi

Ha valamit muszáj ennünk lefekvés előtt, akkor az ne cukros édesség legyen, inkább teljes kiőrlésű keksz, sajt, dió vagy mandula, mert ezek altató hatású triptofánt tartalmaznak.

Nyújtózkodj

Nyugtalan vagy? Egy kis jóga és légzőgyakorlat csodákra képes! Megnyugtatja az elmét, segít a nyugodt és egyenletes légzésben, így könnyebben el tudsz bóbiskolni éjszaka.

Írd le

Ha sokat aggódsz a pénz vagy a munka miatt, és a pörgő gondolataid nem hagynak aludni, akkor írd ki őket a fejedből! Ha leírjátok a feladataitokat egy papírra, az segíthet megoldani a problémát, mivel a gondolataink „átkerülnek a lapra”, és nem cikáznak folyamatosan a fejünkben.

Szagolj meg valami finomat

Néhány illat valóban segít az elalvásban. Például bizonyos aromák csökkentik a vérnyomást és a pulzusszámot, melynek hatására lenyugszol. Ilyen az ylang-ylang, a kamilla vagy a majoránna illata.

Ajánlott cikkek

Top cikkek

Világ

Hová menjünk nyaralni?
Világ
Hová menjünk nyaralni?
vous - 2024.05.06.
Minden évben komoly családi dilemma lehet a nyaralás kérdése. Akár hosszabb, vagy rövidebb időre szeretnénk elutazni, szerencsére a közelben is találhatunk rengeteg gyönyörű látnivalót. Strandolás a tengerparton? Városnézés? Vagy mindkettő? Sokféle utazás közül válogathatunk!

Otthon

Így csökkentsük a nyári meleget a lakásban – a privátszféra megvédésével!
Otthon
Így csökkentsük a nyári meleget a lakásban – a privátszféra megvédésével!
vous - 2024.06.29.
Itt a nyár, a hőség, mégsem szeretnénk egész nap a klímát használni. Jó ötletnek tűnik kinyitni az ablakot és szinte tárva-nyitva hagyni a lakást, házat, de ez sem mindig megoldás. A privátszféra sem utolsó szempont ugyanis. Szerencsére csökkenthetjük úgy is a lakás hőmérsékletét, hogy nem kell folyamatosan klímázni, és a magánéletünket is megvédhetjük a kíváncsi szemektől.