Egy webáruház megléte azonban csak az első lépés a termékek és szolgáltatások online kereskedelme felé, a működőképesség biztosításához a megfelelő webáruházmotor könnyen kezelhető felhasználói felületén túl széles körű funkcionalitást is kell biztosítson. Ezek segítségével megteremthetők a különféle fizetési és szállítási módok, a hatékony marketingeszközök, valamint az adatkapcsolatok más rendszerekkel.
Az integrációban rejlő lehetőségeket akkor lehet a legjobban kihasználni, ha a webáruház technikai háttere képes azt biztosítani. Az Unas kiterjedt, széles körű integrációi segítségével számos rendszerhez csatlakozhat, hogy minél hatékonyabban ki tudja használni az e-kereskedelem nyújtotta lehetőségeket. A bérelt webáruház rendszerek esetén számtalan integráció áll rendelkezésre, amelyek fejlesztéséért nem kell külön fizetni.
Az e-kereskedelmi integráció az adatok felhalmozása, cseréje és koordinálása a vállalat e-kereskedelmi adatkezelő rendszere és más back-end csatornák, például a könyvelés, a készletezés, az értékesítés, a vállalatirányítási rendszer, a CRM és a marketing között. Az adatmegosztáshoz általában alkalmazásprogramozási interfészre, közismert nevén API-integrációra van szükség. Az erős, kiélezett verseny okán egy vállalkozásnak hatékony és alkalmazkodó modellre van szüksége, pontos termékadat-integrációval, hogy a csúcson maradhasson.
Egy üzleti vállalkozás növekedése és jövedelmezősége szorosan összefügg egy jól végrehajtott e-kereskedelmi integrációs stratégiával. Az integráció az adatok jobb hozzáférhetősége révén rengeteg időt és erőforrást takarít meg a vállalkozás számára, mivel például így nem kell a termékadatokat többször is különböző rendszerekbe táplálni. Ráadásul csökkenti a kézi adatbevitelből származó hibalehetőségeket, információvesztést, ezáltal a veszteségeket.
Az e-kereskedelmi integráció biztosíthatja vállalkozásának az előnyt a versenytásakkal szemben, mivel segítségével hatékonyan egyesítheti vállalkozása online és offline értékesítési csatornáit. Az automatizálás révén jelentős időt takaríthat meg, amelyet más fontos feladatokra, például termékei és szolgáltatásai minőségének optimalizálására fordíthat.
A jó bérelhető webáruház rendszerek esetében minden, az e-kereskedők igényei szerinti szolgáltató egy helyen megtalálható, körük folyamatosan bővül, így lehetőség van bármelyiket kipróbálni anélkül, hogy komoly pénzekért fejleszteni kellene.
A CMS rendszerek esetén is sokféle integráció elérhető, egyesek ingyenesen, mások fizetős szolgáltatás révén, de ezeknél a technikai segítségnyújtásnál adódhatnak problémák.