A mentális egészség és a közösségi média összetett kapcsolatban áll: az életünk online megosztása lehetőséget nyújt a valóság minden részének szerkesztésére, ezt pedig ki is használjuk.
Az Egyesült Királyság Közegészségügyi Társasága készített egy felmérést, amiben körülbelül 1500 embert (14 és 23 év közöttiek) kérdeztek arról, hogy a Instagram, a Snapchat, a Twitter, a Facebook és a YouTube hatással volt-e a mentális egészségükre.
Az eredmények azt mutatták, hogy az Instagram volt a leginkább káros, különösen a fiatal nők számára. Az Insta volt a legkevésbé alkalmas arra, hogy kiszűrje az esetleges tökéletlenségeket, ami viszont a fogyasztókban aggodalmat keltett, depressziót, magányt ébresztett, vagy ahogy ők fogalmaztak, féltek a FOMO-érzéstől (Fear Of Missing Out – Félem, hogy lemaradsz valamiről).
A tanulmány eredményéből a YouTube jött ki a legjobban.
Ez volt az egyetlen platform, amely pozitív minősítést kapott.
Őszinte képek arról, hogy milyen mentális betegséggel élni
A mentális betegségek még mindig tabunak számítanak talán az egész világon. Vagy ha tabunak nem is, még mindig nehéz megérteni azokat az embertársainkat, akik valamilyen mentális zavarral élnek együtt.
A Közegészségügyi Társaság azt javasolta, hogy a közösségi médiaplatformok egy nyilatkozatot adjanak ki, amikor egy képet átszerkesztettek. Szerintük ez minden felhasználó számára nyomon követhető, és egyértelmű lenne.
A divatmárkák, hírességek és egyéb hirdetési szervezetek feliratkozhatnak egy önkéntes gyakorlati kódexre, ezek után egy kis ikon megjelenne a fotókon, hogy jelezze: a képet digitálisan szerkesztették
– mondták.