A főnökkel sohasem árt jó viszonyt kialakítani, hiszen részben rajta is múlik, hogy a karrieretek vajon úgy alakul-e, ahogyan szeretnétek. Megadja-e azt a kellő lökést, ami a helyes útra taszít benneteket a ranglétrán feljebb lépegetés során.
Persze, ezt nem jelenti azt, hogy be kell nyalnotok neki – dehogyis! –, csupán érdemes odafigyelnetek a részletekre, hogy lássa rajtatok, jó munkaerők vagytok. Ez néha pont elég, főleg, ha nem is vagytok olyan típusú dolgozók, akik szeretnek a főnökkel jópofizni, vagy éppen ódzkodtok a kapcsolatépítéstől, mert introvertáltak vagytok. A Psychology Today oldal szerint a most következő apró trükköket bátran bedobhatjátok a karrieretek érdekében.
1. Jegyzeteljetek a mítingeken!
Méghozzá papírra és tollal. A laptop vagy tablet, esetleg telefon pötyögése és bámulása azt sugallja, hogy nem figyeltek igazán, ki tudja, talán épp Candy Crusht játszotok. A kutatások is az írásra voksolnak, szerintük a kézzel jegyzett információk sokkal jobban megmaradnak bennünk, mint a gépelt adatok.
2. Mindig jelezzetek vissza!
Legyen az egy információ megosztása, egy e-mail egy infóval vagy valamilyen segítség, mindig reagáljatok! Ez a visszacsatolás mindenkinek jólesik, bármilyen apróságról is van szó. Ne feledjétek, a szavaknak – köszönöm, kérlek, sajnálom – hatalmuk van, éljetek velük! Meglátjátok, ezt a bánásmódot ti is vissza fogjátok kapni, és jó, ha tudomásul veszitek, a főnök mindig figyel! Ahogyan Harry Potter Rémszem Mordona mondaná, egy dolog segít rajtatok: LANKADATLAN ÉBERSÉG!
3. Reagáljatok gyorsan!
Amint megkapjátok az üzenetet, azonnal válaszoljatok, ne várjatok vele másnapig vagy ebéd utánig. Ezzel azt jelzitek, hogy megbízhatóak vagytok, és hogy számíthatnak rátok. Ellenkező esetben halogatónak és megbízhatatlannak tűnhettek, még ha nem is vagytok azok.
4. Legyetek higgadtak!
Ha konfrontálódtok a kollégátokkal vagy a főnökötökkel, legyetek higgadtak és észszerűek. Ebből látni fogja a főnökötök, hogy vita- és konfliktushelyzetben is helytálltok. Ez nagy érték a munkaerőpiacon, használjátok ki! Ne feledjétek, a testetekkel is beszéltek, használjátok hát tudatosan!
5. Segítsetek a kollégáitoknak!
Egyrészt, mert a cégnek is jót tesztek azzal, ha a kevésbé ügyesebbeket mentoráljátok, másrészt ismeritek a mondást: „Jótett helyébe jót várj.”
6. Legyetek pozitívak!
Mindig legyetek magabiztosak, koncentráljatok a krízishelyzetekben is a pozitívumokra és a megoldáskeresésre. Hogy miért? Azért, mert a negatív érzelmek nem segítenek ilyenkor, a pozitív hozzáállás felhúzza a közhangulatot is, valamint szintén arról tesztek tanúbizonyságot, hogy kitartóak vagytok, nem állhatja utatokat semmilyen akadály. Kétségeitek vannak afelől, hogy optimisták vagytok-e? Ha ezek igazak rátok, akkor sültbolond optimisták vagytok, nyugi!