Egyéb kategória

Szilikonmellű focistafeleségből komolyan vett divattervező – Victoria Beckham története

A világ legismertebb focistafeleségeként tartják számon, pedig Victoria Beckham nem csak a férje miatt tett szert ismertségre. Az egykori Spice Girl az együttes feloszlását és egy kudarcba fulladt szólókarriert követően 2008-ban elindította saját ruhamárkáját – amely mára a szakma és a közönség elismerését egyaránt kivívta. Ezúttal ismerjétek meg Victoria Beckhamet, a divattervezőt.

vous - 2016.06.20.
Szilikonmellű focistafeleségből komolyan vett divattervező – Victoria Beckham története

Rolls-Royce és Gucci táska

Victoria Adams 1974. április 17-én született az Essex tartománybeli Harlow városában. Sorsa talán már ekkor biztosítva volt, ugyanis tehetős angol családba született. Édesapja Rolls-Royce-szal vitte iskolába, Victoria pedig hátizsák helyett egy Gucci táskában cipelte a könyveit. Gyerekként balettórákra járt, és az volt az álma, hogy egy nap táncos legyen. 20 éves korában Londonba költözött, hogy megvalósítsa álmát, és a szerencse rá is mosolygott, amikor elment egy castingra, ahol „energikus, keményen dolgozó” nőket kerestek. A későbbi Spice Girls tagjait válogatták. Victoria bekerült a csapatba, amely 1996-ban világhírű lett a Wannabe című slágerrel.

Posh Spice

Még javában tombolt a Spice Girls-láz, amikor már érezhető volt, hogy Victoria a zene mellett a divat iránt is érdeklődik. (Igaz, az első komoly jel talán az iskolatáskaként használt Gucci retikül lehetett.) A Posh – azaz puccos, flancos – becenévre hallgató lány az elegáns, stílusos nőt testesítette meg a csapatban. Beceneve állítólag azért ragadt rá, mert mindig mindenből a legjobbat akarta: élményekből, ételekből, és igen, ruhákból is.

Szilikonmellű focistafeleségből komolyan vett divattervező -Victoria Beckham története spice girls

Mindörökké Spice Girls!

Posh Spice, Scary Spice, Ginger Spice, Baby Spice, Sporty Spice – mindegyikünknek volt egy kedvence, akivel azonosulni tudott. Az én személyes kedvencem Ginger Spice volt – épp ezért nem viseltem túl jól, amikor Geri Halliwell kilépett a csapatból. Hogy milyen is volt az a nap számomra, amikor bejelentették a Spice Girls feloszlását, ebben a cikkben elolvashatjátok. Ha pedig még többet nosztalgiáznátok Victoriáékkal, kattintsatok ide!

Focistafeleség

A csapat feloszlását követően 2000 és 2004 között az énekesnő szólóban még egy ideig próbálgatta a szárnyait, azonban ő lett az egyetlen Spice Girl, akinek önálló énekesként egyetlen számmal sem sikerült a toplisták első helyéig jutnia. Ezzel párhuzamosan 1999-ben hozzáment szerelméhez, David Beckhamhez – mi pedig egy emberként sírtuk tele a párnánkat aznap este. Az esküvő után, 2004–2007 között Victoria kimaxolta a focistafeleség szerepkört: fenékig érő póthajjal, szilikonmellel és a legutolsó divatnak megfelelő szettekben létezett – igen, létezett, merthogy ezen túl mást nem nagyon csinált ebben az időszakban.

Forrás:
AFP Europress Fotóügynökség

Szkeptikus közönség

Elmondása szerint mindig is a divat világában képzelte el saját karrierjét, így ekkor már tervezgette egy saját divatház felállítását. A szakma és a kritikusok szkepticizmussal fogadták az erről szóló nyilatkozatait, hiszen Victoria iskolai keretek között sosem tanult a divatról – és a helyzetét az sem könnyítette meg, hogy vele párhuzamosan rengeteg híresség dobott piacra kollekciókat azzal a céllal, hogy extra pénzt teremtsenek elő a saját hírnevükből.

Épp ezért tanácsadói azt javasolták Victoriának, hogy a terveit övező negatív hangulat miatt inkább felhajtás nélkül indítsa el önálló márkáját, teret engedve annak, hogy a már meglévő hírneve helyett hosszú távú teljesítménye alapján ítéljék majd meg kritikusai.

Első kollekciójával 2008 szeptemberében debütált (ez a 2009-es tavaszi-nyári kollekció volt), ez mindössze 10 ruhát foglalt magába. A kollekció főként strukturált darabokat és fűzőkkel kombinált ruhákat vonultatott fel. A darabokat szűk körben, csak a sajtó egy válogatott részének mutatták be New Yorkban, a Waldorf Astoria Hotelban – felhajtás nélkül. A divatújságírók szkepticizmussal látogattak el az eseményre – ám az első kritikák végül mind pozitívak voltak.

Forrás:
AFP Europress Fotóügynökség

Imidzsváltás

Victoria ugyanebben az évben a brit Vogue címlapjára került, és több oldalas interjú készült vele, melyben már tervezői ambícióiról faggatták. A focistafeleség imidzset is ekkor vetkőzte le örökre: melléből kivetette a szilikont, rövid frizurát vágatott, és a hivalkodó szexisség helyett egy kifinomult, elegáns oldaláról ismerhettük meg. Az arculatváltás nemcsak személyes megítélésének tett jót, de saját márkájának is.

2011-ben a Victoria Beckham márka palettája táskákkal, 2012-ben pedig kabátokkal bővült. 2013-ban ő lett az a tervező, akinek a nevére a legtöbbször rákerestek az interneten – Michael Korst és Ralph Laurent is maga mögé utasította.

Birodalom

Victoria Beckham az évek során komoly csapatot és birodalmat épített maga köré: divatháza 100 alkalmazottat foglalkoztat, vállalkozása értékét pedig 50 millió dollárra becsülik. Mára pedig azt is bebizonyította a kétkedőknek, hogy valóban van érzéke a tervezéshez.

A szakmabeliek sokáig támadták, amiért Victoria nem tanulta iskolában a tervezést, a divattervező azonban egy 2015-ös interjúban egyszer és mindenkorra pontot tett  az ügy végére: felvállalta, hogy munkamódszere valóban eltér a tervezés klasszikus értelemben vett módszerétől. Mivel nem rajzol kellően jól, az ötleteit a csapatának magyarázza el, akik megrajzolják elképzeléseit – ezt megelőzően viszont anyagokkal szemléleti próbababákon, hogy pontosan mit is szeretne. Mint mondta, ennek ellenére minden ötlet tőle származik, komoly munkája van a saját márkájában, és határozott elképzelésekkel irányítja az alkalmazottait.

Bár nem vagyok szakértő, egy biztos: ha Victoria Beckham nem akarna divattervezőként dolgozni, akkor nem dolgozna. Rászorulva – feltehetőleg – nincsen. 

Ajánlott cikkek