Egyéb kategória

Nem muszáj a falat kaparnotok a menstruációs görcsöktől!

Nincs olyan nő a világon, aki elepedve várná, hogy beköszöntsenek azok a bizonyos piros napok, kivéve, ha nyomós okunk van várni őket, khm. Rossz a hangulatunk, ingerültek vagyunk, nem is beszélve a fájdalomról, ami sok nő életét megkeseríti a menstruáció során. Ám most hoztam pár tippet, amivel felvehetitek a harcot a görcsök ellen.
vous - 2015.09.10.
Nem muszáj a falat kaparnotok a menstruációs görcsöktől!

Túl sok tampon, túl sok vér, túl sok csoki, és egyszerűen erőtlenek vagyunk, és bágyadtak. Olykor magzatpózban túlélünk a kanapén, vagy pedig éppen ellenkezőleg, félig magzatpózba hajolva ilyenek vagyunk:

Forrás:
tumblr/angrychocolatefriend

Ismerős, ugye?

Azért csak semmi pánik, vannak apró praktikák, amikre ha odafigyeltek, beépítitek a hétköznapotokba, akkor könnyebben átvészelhetitek a helyzetet.

Víz, víz, víz!

Extra vízmennyiségre van szükségetek ilyenkor, hiszen a sok víz enyhíti az erős fájdalmakat, és a puffadás érzetét is csökkenti.

Kamillatea

A kamilla közismert a népgyógyászatban gyulladás- és fájdalomcsökkentő hatásáról, éppen ezért a menstruációs görcsöket is oldja. Már a menstruáció előtti napokban érdemes elkezdeni naponta egy pohárral inni, így nem kell rögtön gyógyszer után nyúlnotok, mikor megjön.

Forrás:
flickr

Nyújtás

Egy alapos nyújtó gyakorlatsorozat segít a fájdalmat enyhíteni. Erre tökéletes a jóga, vagy az egyszerű cica-kutya póz gyakorlása felváltva. Tudjátok: négykézláb állva hát homorít, hát domborít.

Meleg vizes palack

Melegít, serkenti a vérkeringést, ezáltal pedig a görcsöket is oldja. Nem mellesleg eltereli a figyelmet a fájdalomról, inkább a túl meleg érzésre koncentráltok.

Egészséges táplálkozás

Muszáj rendszeresen ennetek, hogy legyen energiátok, és az anyagcserétek is rendesen működjön. Így bekerül a szervezetetekbe egy csomó vitamin, ami szükséges ahhoz, hogy zökkenőmentesebben vészeljétek át a fájdalmas időszakot. Egyetek sok zöldséget, gyümölcsöt, csirkemellet, teljes kiőrlésű gabonaféléket, és persze a vitaminok sem kevésbé fontosabbak!

Forrás:
pixabay

Vas és C-vitamin

Ez csak néhány a fontos vitaminok közül. Időnként nem árt, ha elmentek egy vérvizsgálatra, kiderülhet, hogy alacsonyabb a vasatok az átlagnál, ez pedig megmagyarázza azt az ólmos fáradtságot is, ami a menstruációs időszak alatt rátok tör. Ilyenkor jó, ha beiktattok egy vitaminkúrát, és körülbelül három hónapig szedtek egy kis vasat C-vitaminnal. Ez utóbbi a vas felszívódását segíti, és a menstruációs fájdalmakat is enyhíti.

Persze, ne zárkózzatok el a gyógyszerektől sem, előtte azonban próbáljatok figyelni ezekre is, mégsem függhettek folyton a gyógyszertártól, és a májatoknak sem tesz jót, ha túl sok fájdalomcsillapítót tömtök magatokba. Nekem ezek a módszerek segítettek, pedig én sem vagyok egy egyszerű eset – tegyetek velük próbát ti is!

Ugye nincsenek tévhiteitek a menstruációról?

Ajánlott cikkek

Top cikkek

Világ

Már csak a szakdolgozat választ el a diplomádtól?
Világ
Már csak a szakdolgozat választ el a diplomádtól?
vous - 2023.01.19.
Minden gólyát a szakdolgozattal riogatnak, akik ezt persze rendszerint nem veszik komolyan, hiszen még annyira távolinak tűnik, és amúgy is az új élethelyzet felett érzett eufória tompít minden aggodalmat.

Otthon

Kényelem és praktikum egy szűkebb nappaliban is
Otthon
Kényelem és praktikum egy szűkebb nappaliban is
vous - 2023.01.26.
Amikor a nappalinkat rendeznénk be, az elsődleges szempontunk egyértelműen a kényelem, hiszen ez az a helyiség, ahol általában a legtöbb időt töltök, és ahol vendégeket is fogadunk. A helyiség mérete azonban olykor határt szab a lehetőségeknek: a praktikus helykihasználásra is figyelmet kell fordítani amellett, hogy egy kellemes hangulatú, jól használható nappalit szeretnénk kapni. Szerencsére a széles bútorválaszték ebben mellettünk áll.