Elsődlegesen a fotóitokat nézik meg a következő szempontok szerint:
Nem mindegy, hogy valaki állandóan egy bulihely Facebook-oldalán szerepel, vagy tanulás esetleg tréning közben. Az adatlapot egyszer nézik meg a kiválasztásnál. Vetnek egy pillantást arra, hogy mennyi, a szakmátokkal kapcsolatos dolog kerül ki a falatokra, mennyire vagytok naprakészek a témában. Megosztó tartalom lehet a szélsőséges hobbi, mint a vadászat vagy extrém sportok. Ha ezek nem illenek bele a cég profiljába, akkor hátrébb kerülhet az önéletrajzotok.
Visszagörgetnek a korábbi posztokhoz is: ha esetleg belefutnak saját munkahelyet becsmérlő kommentbe, akkor majdnem biztosan kikerül a kalapból a jelentkező, hiszen ha egyszer megtette ezt, megteszi máskor is. Ha már van állásotok, akkor egy Facebook-poszt alkalmával figyelembe kell venni, hogy abban a pillanatban képviselitek a céget is az adott képpel és posztszöveggel. Amennyiben ez bármit sért, a vállalat vezetősége leülhet beszélni az illetővel.
A következőkre figyeljetek:
1. A legfontosabb az arányosság. Nem érdemes mindennap becsekkolni a kedvenc kocsmátokba, ahogy éppen egy hideg fröccsöt szürcsöltök. Megbízhatatlanságot sugall, ami nem biztos, hogy szerencsés, ha éppen állásra jelentkeztek.
2. Maradjatok diszkrétek! Biztos, hogy mindenről megvan a véleményetek, de ezt nem kell mindig kiposztolni. Elég egy lájk, még a megosztást sem kell nagyon erőltetni.
3. A káromkodás nem a legjobb bemutatkozás.
4. Ne maradjatok láthatatlanok! Még mindig az arányosság a fontos. Az sem jó, ha teljesen el akartok tűnni az online térből, azt sugallhatja, hogy valamit titkolni szeretnétek. Nyugodtan osszatok meg számotokra fontos vagy kedvelt dolgokat, de csak ésszel. Ha túl sok cukisággal van tele a falatok, bárgyúságot sugall, amit szintén sok cég nem lájkol.
Szóval csajok, mindent csak okosan, ügyesen, arányosan. Bulizzatok, éljetek, szórakozzatok, de a képek maradjanak a telefonotokban, a csekkolások a fejetekben!