Az ügyfélszolgálati munkatársakból például kifejezetten nagy a hiány, nagyjából 200-250 ezer munkavállaló hiányzik az országból. Tehát, aki bírja a monotonitást, és ezért versenyképes fizetést szeretne, az nagyon sok lehetőség közül válogathat, mondjuk például a Kecskemétállás aloldalán itt talál Kecskeméten vevő, ügyfélszolgálatos állást.
Erre a kérdésre nehéz konkrét választ adni, mivel az állásportálokon megjelenő hirdetéseknek csupán a 8%-a tartalmaz béradatot. Egyedül a Fizetések.hu információira támaszkodhatunk, amely szerint az ügyfélszolgálati munkatársak bérezése viszonylag széles skálán mozog, bruttó 229 ezer forinttól indul és 447 ezer forinton tetőzik.
A 13. havi fizetést, a cafetériát és az önkéntes nyugdíjpénztárhoz való hozzájárulást pedig még nem is említettük. Sőt, az extra teljesítményt sok helyen még éves bónusszal is szokták jutalmazni.
Mindezért pedig cserébe a cégek többsége csupán középfokú végzettséget, nyitottságot és tanulni vágyó hozzáállást kér, ami valljuk be, nem rossz üzlet.
Hiába a meglévő végzettség és a gyakorlat, a nagyobb vállalkozások esetében a kiválasztáskor az emberi értékek többet nyomnak a latban. Ez pedig bizonyos szempontból teljesen érhető is, hiszen az olyan webshopokban, ahol több ezer termék is elérhető, az emberek gyakrabban tárcsázzák az ügyfélszolgálatot.
Velük pedig az a legjobb, ha egy pozitív beállítottságú munkatárs dolgozik, aki a munkavégzés során felmerülő rengeteg frusztrációt és problémát hatékonyan és kompromisszumra készen képes kezelni.
Ebből pedig már kikövetkeztethető, hogy nem árt a hatékony problémamegoldó képesség is, amelynek nemcsak a komplex problémákra kell kiterjednie, hanem a kisebb nehézségeket is jól és gyorsan kell lereagálni.
De nem feledkezhetünk meg a kiemelkedő kommunikációs készségről és az önállóságról sem. Az előbbinek köszönhetően ugyanis képesek leszünk megtalálni a közös hangot a különböző személyiségű és stílusú vevőkkel. Az utóbbi pedig azért lényeges, mert a felettesünk nem tudja végig a kezünket fogni, a betanulás után nekünk kell majd helytállni.
Mivel nagy a valószínűsége annak, hogy a webshop látogatói között külföldiek is lesznek, így az is alapelvárás lehet a munkáltatók részéről, hogy a jelentkezők legalább egy elégséges kommunikációs nyelvtudással rendelkezzenek.
Ha a fentebb leírtak elolvasása után úgy érezzük, mintha minket mutattak volna be, és nem is áll messze tőlünk ez a terület, akkor már most vágjunk bele a keresgélésbe! Hiszen ahogy a mondás is tartja: ki korán kel, aranyat lel.