Az értelmetlen műanyaghulladékok csökkentéséért folyó kampány 2011-ben született meg Ausztrália nyugati partjainál, azóta pedig több millió ember csatlakozott hozzá; idén én is – írja Életfűszerező című blogján Horváth Panni. A következő cikkben megosztja tapasztalatait és felhívja a figyelmet egy nagyon fontos dologra.
A kampány eredeti célja, hogy a felesleges műanyag csomagolásokat megszüntesse és felhívja a figyelmünket arra, hogy tudunk élni egyszerhasználatos holmik nélkül is, mert van helyettük megfelelő alternatíva.
Ebben az évben számtalan blogger, vlogger csatlakozott a kihíváshoz, így divatos és felkapott lett a téma, aminek segítségével sok vendéglátóhely mondott le további szívószálak, sőt akár műanyag poharak vásárlásáról.
Fontosnak tartom azonban kiemelni, hogy szuper látni a lelkesedést, de a kezdeményezésnek nem az a célja, hogy kiposztoljuk a közösségi oldalainkra az újratölthető kávéspoharunkat #plascticfreejuly hashtaggel, aztán pedig augusztus elsejétől kezdve ugyanúgy igyuk a limonádénkat műanyag pohárból dupla szívószállal, hiszen mi megtettük, amit tudtunk. Ez végtelenül felszínes és csak a divat követését mutatja,
akinek igazán fontos a bolygónk védelme, ugyanúgy folytatja a kihívást augusztusban, szeptemberben és a többi hónapban is.
Ráadásul azzal, hogy divatból beszerezzük a legcukibb “zerowaste” táskákat, kulacsokat és egyebeket, aztán pedig nem használjuk, sokkal többet ártunk, mert ezeknek az eszközöknek a gyártásával keletkezett szennyezés úgy térül meg, ha sokszor újrahasználjuk őket.
A cikket ide kattintva olvashatjátok tovább >>> Figyelem! Az eredeti poszban szereplő nyereményjáték határideje lejárt, de jelentkezek még új játékkal. Kövessétek a blogomat a Facebookon és az Instagramon is.