Nem is gondolnátok, milyen könnyű menő hotelekbe és éttermekbe bejutni, ha megfelelő követőbázissal rendelkezik az ember az Instagramon. Az influencer-marketing egyre népszerűbb – a gond csak az, hogy sokan visszaélnek ezzel.
Amanda Smith, alias @wanderingggirl színes, nagy felbontású utazós képeire 63 ezer ember kíváncsi. “Bali egy csodálatos hely, nem hiányozhat a bakancslistádról” – írja Amanda. “A világ legjobb tacóját ebben hangulatos kis mexikói étteremben kóstolhatod meg, Tulumban” – lelkendezik. Úgy tűnik, Amandának semmi más dolga nincs, minthogy járja a világot, és képeket posztoljon élményeiről. Irigylésre méltó élet, igaz?
A gond csak az, hogy Amanda Smith sajnos a valóságban nem létezik. Karakterét egy Mediakix nevű cég találta ki, akik arra voltak kíváncsiak, hogy vajon mi kell ahhoz, hogy szinte a világ összes menő vendéglátóegységébe besurranhasson az ember. Amanda követőit pénzért vették, darabját 50 centért, a profilok mögött ritkán áll élő ember. A képek stockfotók, az itt-ott feltűnő szőke lány pedig valójában egy modell, és nem Amandának hívják.
A Mediakix szakeberei öt hotelnek írtak, akik közül négy azonnal válaszolt is: szívesen vendégül látják Amandát, ha nagy felbontású, színes képeket készít a vállalkozásukról, és a posztot követőivel a feedjében és a sztorijai között is megosztja. Amanda, vagyis a Mediakix végül egyetlen szolgáltatást se vett igénybe, de elgondolkodttó, mennyire könnyű kamu-profilokkal bejutni egy egyébként méregdrága luxushotelbe, étterembe…
Vajon hány “Amanda” van még a közösségi médiabirodalomban, akik még csak nem is elég józanok ahhoz, hogy ne fogadják el a kínálkozó lehetőségeket?