Egyéb kategória

7 dolog, amiről jobb, ha nem beszélgettek a munkahelyen

A munkahelyi légkörnek és a közösségnek óriási szerepe van az életünkben, hiszen az ébren töltött időnk nagy részét a munkahelyünkön töltjük. Egyáltalán nem mindegy, a kollégák között milyen a viszony. Annak ellenére, hogy sokszor barátként tekintünk egymásra, vannak olyan témák, amelyeket nem érdemes a munkahelyeteken felhozni.

vous - 2018.04.16.
7 dolog, amiről jobb, ha nem beszélgettek a munkahelyen

A munkahelyen számtalan helyen lehet pletykálni egy jót: a kávészünetben, ebéd közben, munka előtt, munka után, és… hát lássuk be, néha közben is. Annak ellenére, hogy a pletyka természetes jelenség, ami nélkül nem működhet a társadalom, vannak olyan témák, amelyeket jobb nem bevinnetek a munkahelyre.

1. Fizetés

Ma már léteznek átlátható cégek, ahol mindenki ismeri a másik fizetését, a nők – csak azért, mert nőnek születtek – nem keresnek kevesebbet ugyanabban a munkakörben, mint férfi kollégáik. Ehhez azonban nagyon haladó gondolkodású cégre, cégvezetésre és kollégákra van szükség. Ma azonban még az a jellemző, hogy a fizetésekről nem beszélgetünk a munkahelyen, mert ez általában sokkal több feszültséget szül, mint gondolnátok.

2. Szexuális élet

Nem, nem és nem! Bármilyen jóban is vagytok a kollégákkal, a szexuális életről beszélgetni a munkahelyen tabu, és nincs is az a helyzet, hogy erről beszélni kelljen. Munka után egy fröccs vagy egy sör mellett a munkahelyi barátokkal? Esetleg, de ott sem minden apró részletet kiteregetve.

3. Babaprojekt

A téma teljesen örömteli, tele van várakozással, izgalommal, mégis jobb, ha nem beszéltek róla egészen eddig, amíg a terhesség negyedik hónapjába nem léptek. Ha valamiért nem jön össze elsőre, másodjára vagy harmadjára sem a baba, akkor a barátok és rokonok mellett még a kollégák kérdő pillantásait is el kell viselnetek minden hónapban. Persze, a közös izgulás jó élmény lehet, de sokkal jobban jártok, ha inkább meglepitek őket a jó hírrel.

terhes kismama anya

Mikor mondjam el a főnökömnek, hogy babát várok? Megvan a válasz!

Az anyaság az egyik legcsodálatosabb dolog egy nő életében. Álmodozunk, hogy milyen szép lesz a kisbabánk, aggódunk, hogy teljesen egészséges lesz-e, tervezgetjük, hogy milyen lesz a szobája, kiakadunk, hogy mennyire meg fog változni a testünk. De nem árt némi józanságot is csempészni a felkészülésbe és tisztázni, hogy a munkahelyen milyen következményei lehetnek a várandósságnak, jár-e valamilyen védelem, kell-e egyáltalán szólni a főnöknek, hogy babát várunk, és ha igen, mikor. Ide kattintva kiderül!

4. Más kollégák

Másokat kibeszélni, akikkel munkakapcsolatban vagytok? Bármennyire is jól esne, tartsátok inkább magatokba! Ezernyi kínos szituációt szülhet, ha fennhangon szidjátok valakinek a munkáját vagy a teljesítményét.

5. Betegség

Fejfájás, megfázás… oké. De folyamatosan valamin nyűglődni a kollégák előtt, nem vezet semmi jóra. Elsőre még megértőek, másodjára is, de mindennap valamilyen betegeség kórtörténetét hallgatni nagyon fárasztó. Természetesen, ha komoly bajról van szó, amely kihathat a teljesítményetekre, akkor nemcsak érdemes beavatni másokat, hanem kötelező is.

6. Tervezett felmondás

A falnak is füle van, főleg, ha a tervezett felmondás a téma. Előbb-utóbb visszajut a vezető fülébe, a megrendült bizalommal a hátunkon nehéz lesz a boldogulás, ha mégis maradunk.

7. Klasszikusok

Politika, vallás, világmegváltás – ezeket szintén ne a munkahelyen vitassátok meg.

Ez nem lehet igaz, kirúgtak a munkahelyemről! – De volt hozzá joguk?

Munkahelyet váltani nem csak lehet, kell is – elmondom, mikor és hogyan

Nehéz döntések. Mindenki ismeri ezeket, és persze mindenkinek mást jelentenek. Ám van egy-két olyan helyzet, amiben szinte az összes ember megegyezik, hogy nehéz döntés elé állítja őket. Ilyen például egy szakítás vagy egy munkahelyváltás. Nem véletlenül állítottam párhuzamba a kettőt, sokkal több vonásban hasonlítanak ugyanis egymásra, mint elsőre gondolnátok. A cikket ide kattintva >>> olvashatjátok végig.

Ajánlott cikkek