A Chengdu Creativity & Design Week immár negyedik alkalommal nyitotta meg kapuit a kínai közönség és a szakma előtt. A hazai tervezők és az innovativ brandek, cégek mellett a világ számos országa is képviseltette magát a dizájn különböző területeiről. Míg Svédország az IKEA termékeivel, Németország a Mercedesszel vagy például Oroszország Olga Noskova, a híres tortaművész kreációival vett részt az eseményen, addig Magyarország idén először kapott meghívást az innovatív hazai divatot képviselve.
A magyar kreatívipar diverzitását kihangsúlyozva három különböző, mégis egymást tökéletesen kiegészítő márka mutatkozott be óriási érdeklődés mellett a kínai közönség előtt. A rangos eseményen a LAONI legújabb, STONEBAG kollekciója az innovativitást, a RIENNE féldrágakövekből készített kreációi a magas színvonalú ékszertervezést, míg a WYHOYS a minimalizmust és a fenntarthatóságot képviselte különleges ruháival.
Mi most a WYHOYS márkával szeretnénk megismertetni titeket, ugyanis már nemcsak Eszternek, az egész VOUS szerkesztőségének is egy kicsit szívügye lett a fenntartható divat.
„Egyszerűen nem jó érzés fast fashion ruhákat venni” – Interjú a PINKPONILO közösségi varroda alapítóival
A közösségi kert fogalma nem ismeretlen már Budapesten, a fővárosi közösségi kertek teljesen különböző életkorú, foglalkozású és hátterű városi lakókat szerveznek egy közösségbe. A kerteken kívül az utóbbi időben különböző közösségi kreatív műhelyek, alkotóterek is megjelentek hasonló céllal: összefogni a városiakat, újra megteremteni a lehetőséget a kommunikációra, az egymástól való tanulásra, egymás és egymás munkájának tiszteletére. A cikket ide kattintva olvashatjátok el.
WYHOYS
#1 Misszió
„Már a csapból is műanyag folyik, azt pedig egyre többet halljuk, hogy az olajszennyezés után a divatipar a második legszennyezőbb iparág. Hiszünk abban, ha igazán tudatában lennénk a ruhák megszületése teljes történetének, senki nem fordítaná el a fejét és támogatná egyetlen erőforrásunk, a Föld kizsákmányolását.
A WYHOYS kiáll a fenntartható, transzparens divatért.
Missziónk, hogy kollekcióról kollekcióra olyan környezeti-szociális problémákra hívjuk fel a figyelmet, melyek megoldatlanul hagyása a világ természetes folyamatainak felborulásához vezethet.”
#2 Gyártás
A hiteles, fenntartható működés érdekében a teljes tervezés, modellezés és gyártás Magyarországon történik, így biztosított a különböző gyártási folyamatok személyes ellenőrzése.
#3 Alapanyag
„Az alapanyagok kiválasztásánal törekszünk arra, hogy lehetőleg mindegyik a világ vezető organikusalapanyag-tanúsító szervezeteként ismert Global Organic Textile Standard (GOTS) által szertifikált legyen. A GOTS amellett, hogy a teljes ellátási lánc mentén magas szintű környezetvédelmi szabályokat határoz meg, előírja az etikus foglalkoztatáspolitikai kritériumokat is. Emellett elsősorban saját tervezésű és gyártású alapanyagokat használunk, így biztosítva a márka egyedi stílusát, valamint az abszolút etikus, egészséges és biztonságos gyártási körülményeket.”
A WYHOYS fontosnak tartja az ősi kézműves technológiák innovációját, így számos hazai alapanyaggyártóval kollaborál.
#4 Hulladékgazdálkodás & újrahasznosítás
„A tervezés, modellezés és a gyártás során keletkezett hulladékot szinte 100%-ban újrahasznosítjuk, így csökkentve a márka ökológiai lábnyomának méretét. Az egyik jelentős hulladékmennyiség a szabásminták szerkesztésének következtében halmozódik fel, ebből egyedi, kézműves technológiával állítjuk elő a márka saját papírfogasát.”