Miért számolnak be a női magazinok arról, hogy most éppen mi a trend? Mert egyrészt ez évszázadok (ezredek?) óta édekli az embereket, másrészt mert szeretnének eligazítani a trendek útvesztőjében. Mi ezzel a baj? Hogy a legtöbb esetben vásárlásra ösztönöznek.
Nem vagyok szent, én is számtalan hasonló cikket írtam és írok a témában. Most is meg fogom mutatni, melyik az a fülbevaló, amelyiket a nyár slágerének kiáltotta ki az egyik divatmagazin. Egy dologról viszont nem szabad megfeledkeznetek:
A divatipar ma már nem a trendekről és a divatról szól, hanem arról, hogy minél többet vásároljatok.
Ezért jönnek ki a fast fashion márkák évente 52 kollekcióval, ezért vannak folyamatos leárazások, ezért rendezik át az üzleteket, ezért nem a stílusról, hanem a divatról szólnak a női magazinok.
Trendek mennek, trendek jönnek, és 2017-ben már az a divat, hogy nincs divat. Ez azért veszélyes, mert nagyon sok mindenből lehet választani, nincsenek határok. Ez pedig sokszor arra is ösztönözhet, hogy vásároljatok minél többet. Aki viszont tudatosan követi a divatot, az nem ül fel a robogó trendvonatra, hanem lelassul, körbenéz, és az egyéniségéhez és stílusához illő darabokat keres.
A stílusos megjelenéshez pedig nincs szükség feltétlenül a legdivatosabb (értsétek: mindig a legújabb kollekció) darabokra.
Viszont ha a nyár slágerdarabját el tudjátok képzelni a ruhatáratokban jövőre vagy azután is, akkor nézzétek csak, ő az:
Na, van helye a ruhatáratokban?
Egy éve nem vásároltam fast fashion üzletben – hogyan éltem túl?
1999-ben a New Yorker, 2002-ben a Mango, 2005-ben a H&M és a Zara, 2007-ben a Bershka, a Stradivarius és a Pull & Bear is megérkezett Magyarországra. Több mint tíz éve ők diktálják, milyen ruhát vásároljatok. Kiszorították a butikokat, olyan feltételekkel kínálnak új, divatos ruhákat, amelyeknek tényleg nehéz ellenállni. Hogyan és miért szakítottam velük végleg?