Az otthonunk a munkahelyünk, a munkahelyünk pedig már kikapcsolódást is nyújt(hat). A határok elmosódni látszanak, mióta gyakorlatilag egy laptoppal a kezünkben szinte bárhol dolgozhatunk – persze ha van a közelben wifi. De nem csak a mobilitás miatt nem különül el ez a mezsgye. Hogy miért is történik mindez, milyen egy jól működő home office, és milyen a dolgozóbarát iroda, most eláruljuk nektek, hogy bárhol is legyetek, minél hatékonyabban tudjatok majd dolgozni!
A napokban ellátogattunk a Cordia és a Futureal group kerekasztal-beszélgetésére, Irodadesign a lakásban, lakásdesign az irodában címmel. Számtalan izgalmas információt osztottak meg velünk napjaink irodáinak kialakításáról, trendekről, a dolgozóbarát munkahelyek fontosságáról, a dizájnról, és arról, hogyan lesz egy iroda otthonos, vidám, funkcionális, és hogy lesz egy otthoni munkaállomás olyan, amelyben hatékonyan dolgozhatunk.
Cordia Értékesítési Iroda & Futureal group
A Futureal Közép-Európa egyik meghatározó ingatlanfejlesztő és befektető cégcsoportja. Beruházásaik között vegyes funkciójú városmegújítási projektek, lakóingatlan-, kereskedelmi és irodafejlesztések egyaránt megtalálhatóak.
A Cordia a Futureal lakásfejlesztési divíziója. Magyarország és egyben Közép-Kelet-Európa egyik vezető ingatlanfejlesztő vállalata, többek között a Corvin sétány Európa-díjas városfejlesztési projekt fejlesztője. Az elmúlt években mintegy 3500 lakást értékesítettek. A Cordia küldetése: otthonteremtés szívvel-lélekkel.
Dolgozóbarát munkahelyek
A munkáltatók és munkavállalók számára is egyre fontosabb, hogy kellemes, motiváló, és otthonos irodákban tölthessék el a munkanapjaikat. Egyértelmű tehát, hogy a lakberendezési irányzatokból ültetnek át egyes elemeket az iroda-berendezésbe – hangzott el a beszélgetésen.
A hívogató, vidám, otthonos irodákban jóval szívesebben töltjük el a napi nyolcórás munkaidőt, amivel persze a cégek is tisztában vannak. Ti pedig jó, ha tisztában vagytok azzal, hogy ez azért – mondjuk ki – egy mézesmadzag. Egy menő irodával az alkalmazottak fizetésén spórolnak valamicskét a cégek, hiszen egy olyan helyet ajánlanak számukra, ami a munka mellett akár kikapcsolódást, szórakozást is nyújthat.
Csábító, nem igaz? Hiszen ki ne akarna munka közben leheveredni a kanapéra, egy babzsákra, vagy játszani egy pingpongmeccset a kollégákkal? Ennek persze – ahogy az imént említettem – ára van. A mi fizetésünk, de valamit valamiért!
Cserébe viszont a következő elemekkel találkozhatunk egy nagyon „mai” irodában, ahol szívesebben töltünk időt!
A lényeg a multifunkcionalitás! Ezek – sajnos – még nem általánosak itthon, de javuló tendenciát mutat az otthonos és funkcionális, kényelmes és vidám irodák száma.
Tudtátok?
Míg itthon van egy szabály, illetve törvény arra vonatkozóan, hogy a dolgozóknak minden órában jár tíz – nem összevonható – perc pihenésre, addig külföldön, főleg Skandináviában az állítható asztalokat szabályozzák, illetve teszik kötelezővé a munkahelyeken. Azokat, amelyek mellett ülve és állva is lehet dolgozni, ami nagyon fontos az egészségünk szempontjából.
Home office
Sokan otthonról dolgoznak, van, aki munka után még ránéz otthon a gépre, és vannak, akik napi nyolc-tíz órát is lenyomnak az otthoni munkaállomásukról. Ezzel egy bibi van csak! Azok, aki valóban, napi szinten dolgoznak otthonról, nem figyelnek arra, hogyan teszik ezt!
Nagyon fontos, hogy az otthoni környezetben is az irodai megoldások leképezésére törekedjetek, ami persze sokszor nem egyértelmű, és nem is könnyű feladat. Gyakran onnan dolgozunk, ahol épp hely van a lakásban, emiatt pedig legtöbbször rossz testhelyzetben ülünk.
Dr. Németh Edit, a BME Ergonómia és Pszichológia tanszékének egyetemi adjunktusa szerint az otthoni munkavégzés során sokszor figyelmen kívül hagyjuk az egészségvédelmi szempontokat.
Ha egész nap egy laptop előtt ülünk, netán fekve vagy kanapéról dolgozunk, az komoly kihívást jelent a szervezetnek. Nem is gondolnánk, milyen apróságokon múlik az, hogy milyen minőségben éljük majd az életünket tíz év múlva.”
Ha ti is otthonról dolgoztok, a következőket mindenképp érdemes figyelembe venni: