Egyéb kategória

Óvjátok a szemeitek egészségét – egy kis torna néha nekik sem árt!

Sokszor halljuk, hogy milyen értékes kincs is a látás, mégis, sokan nem törődnek eléggé a szemük egészségével. Ha eljutnak odáig, hogy felismerik a változást, mert homályosak a távolban az épületek, hunyorítani kell az olvasáshoz, akkor talán szakemberhez fordulnak ez ügyben. Ám a szemüveg csak részben rendezi a gondokat, valójában ennél sokkal többet kellene a szemeinkkel foglalkoznunk.

vous - 2016.09.18.
Óvjátok a szemeitek egészségét – egy kis torna néha nekik sem árt!

Figyelem! El kell hogy áruljak egy hatalmas titkot. Ha most a cikk végére görgettek, alatta láthattok engem. Azon a képen van valami – vagyis inkább nincs –, amitől másképp nézek ki a való életben. Ez pedig nem más, mint a szemüvegem. Jogosan kérdezhetitek, hogy miért nem viseltem a fotózás napján. Elárulom, akkor még nem éreztem létszükségesnek. Azóta viszont hű társam, hisz nélküle az orromig se látnék. Ennyiből tehát már megtudhattátok, fokozatosan romlott a szemem a hanyagságomnak köszönhetően.

Ti okuljatok az én hibámból, amennyiben azt tapasztaljátok magatokon, hogy valami változott – negatív irányba – a látásotokat illetően, forduljatok szakemberhez! Az időben diagnosztizált látásromlás még akár teljesen visszafordítható! De azzal is csökkenthetitek a dioptriák számát, ha rendszeresen áttornáztatjátok a szemeteket, és betartotok néhány aprócska szabályt!

Forrás:
Pixabay

Számítógépezni csak szabályokkal!

A számítógép egy azon dolgok közül, melyek legjobban megerőltetik a szemeteket. Értitek, mondom én, aki a napja nagy részét a monitor és a cikkek előtt tölti. Nincs mit tenni, hozzám hasonlóan sokatok munkaeszköze egy laptop vagy egy asztali masina, ami a mai világban már teljesen normális, de közben gondoljatok az egészségetekre is.

Muszáj, hogy beiktassatok szüneteket a gépezés idejére, egyfajta hidratálásként, hiszen miközben a monitorra koncentráltok, könnyen kiszáradhat a szemetek. Ilyenkor pislogjatok sűrűbben, fókuszáljatok különböző tárgyakra, ezzel alaposan átmozgathatjátok őket.

Amikor visszaültök a képernyő elé, a kényelem és az egészségetek érdekében ellenőrizzétek, hogy kartávolságnyira ültök-e tőle, és szemmagasság alatt helyezkedik-e el. Emellett figyeljetek oda a fényerősségre, találjátok meg az arany középutat, a betűméretet pedig állítsátok nagyobbra, ha hunyorítanotok kell olvasásnál.

Forrás:
Pixabay

Egy kis torna a szemnek sem árt!

Ha túl vagytok egy jó Torna(N)órán, és belehuppantatok a fotelba, ideje egy kicsit a szemgolyóitokat is trénigre fogni. Igaz, a legideálisabb ébredés után vagy alvás előtt, de nyugodtan alkalmazhatjátok bármikor, ha fáradtnak érzitek a látószerveiteket.

A kezdés egyszerű, az óramutató járásával megegyező irányba körözzetek tízszer, majd a másik irányba ismételjétek meg ugyanezt.

Egy alapos kézmosás után formáljatok a kezetekből egy „lájk-jelet”, úgy, hogy körülbelül 15 centire legyen az orrotok előtt a hüvelykujjatok. Nézzétek ezt 5 másodpercen át, majd szúrjatok ki egy tárgyat távolabb, és szintén 5 másodpercig szegezzétek arra a tekinteteteket. Ebből a sorozatból nyomjatok le tízet, vagy folytassátok 2 percen át. Amennyiben nem vagytok szégyenlősök a munkahelyeteken, akkor bátran próbáljátok ki két teendő között ezt a módszert.

Forrás:
Pixabay / VOUS

A másik szemtorna lényege pedig, hogy 8-as alakzatot kell lekövetnetek a szemetekkel a padlón. Mindeközben álljatok, és próbáljátok minél lassabban „rajzolni” a számot.

Forrás:
Pixabay / VOUS

Ezt egyétek a szemetekért!

Egy picit belebújok Bio Gabi szerepébe, de én nem az életmódotokat szeretném megreformálni, csak felhívni a figyelmeteket arra, miket egyetek a szemeitek érdekében.

  • leveles zöldségek (pl.: spenót, kelkáposzta)
  • sárgarépa
  • omega-3 zsírsavak (pl.: lazac, szardínia, tonhal)
  • adalékmentes gyümölcslevek
  • nem húsból nyert fehérjék (pl.: bab, dió, banán)

Ezek mind-mind olyan értékes vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmaznak, melyek nélkülözhetetlenek a jó látáshoz és a betegségek kivédéséhez.

Ha szerettek kapszulákat szedni, akkor beszerezhettek külön luteint, cinket, C- és E-vitamint, valamint omega-3 zsírsavakat tartalmazó étrend-kiegészítőket.

Ne vegyétek félvállról a szemeitek egészségét!

Ajánlott cikkek

Top cikkek

Világ

Már csak a szakdolgozat választ el a diplomádtól?
Világ
Már csak a szakdolgozat választ el a diplomádtól?
vous - 2023.01.19.
Minden gólyát a szakdolgozattal riogatnak, akik ezt persze rendszerint nem veszik komolyan, hiszen még annyira távolinak tűnik, és amúgy is az új élethelyzet felett érzett eufória tompít minden aggodalmat.

Otthon

Kényelem és praktikum egy szűkebb nappaliban is
Otthon
Kényelem és praktikum egy szűkebb nappaliban is
vous - 2023.01.26.
Amikor a nappalinkat rendeznénk be, az elsődleges szempontunk egyértelműen a kényelem, hiszen ez az a helyiség, ahol általában a legtöbb időt töltök, és ahol vendégeket is fogadunk. A helyiség mérete azonban olykor határt szab a lehetőségeknek: a praktikus helykihasználásra is figyelmet kell fordítani amellett, hogy egy kellemes hangulatú, jól használható nappalit szeretnénk kapni. Szerencsére a széles bútorválaszték ebben mellettünk áll.