Ugye emlékeztek, mikor a közelmúltban a H&M nagyon olcsón, 90–190 Ft-os árakon kínálta a termékeket? Az már kiderült, hogy a leárazás nem volt szándékos, hanem egy technikai hiba miatt lettek ilyen hihetetlenül olcsók a termékek, melyekkel – velünk együtt – jó sokan megtömték az online kosarukat az webshopban. Aztán egyszer csak jött az e-mail, hogy törölték a rendelést...
Voltak, akiknek a megrendelt árut már ki is szállították, mások viszont üzenetet kaptak arról, hogy törölték a rendelésüket, cserébe 15% engedményt kaphatnak a következő vásárlás összegéből. (Hát, köszönjük…) A H&M azt mondja, egy rossz fájl okozta a hibát, sok megrendelést pedig árukészlet-problémák miatt nem tudtak kiszállítani. De ezt vajon megtehetik? Az üggyel kapcsolatban most megszólalt a fogyasztóvédelem is.
ÁÁÁÁ! Gigantikus leárazásba futottunk a H&M oldalán
Békésen dolgozgattunk a szerkesztőségben, amikor fotósunk, Ancsa felkiáltott, hogy hihetetlen leárazások vannak a divatmárka oldalán. Egészen konkrétan annyira olcsók a ruhák és a kiegészítők, hogy kapaszkodjatok meg: összesen 100 000 Ft-ot (!) spóroltunk a vásárlásunkkal, és mindössze 5000 Ft-ot fizettünk.
Persze akkor még azt hittük, hogy sikeres volt a vásárlásunk…
A H&M-nek teljesítenie kell a véglegesített megrendeléseit az eredetileg vállalt 90–190 Ft-os áron – közölte a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége.
„Az elektronikus kereskedők kötelezettségeit nem csak jogszabály határozza meg. Pontosan az a lényege az online vásárlásnak, hogy ha a fogyasztó megbízik az interneten hirdető vállalkozásban, és leadja megrendelését, a cég pedig írásban visszaigazolja azt, akkor ennek eleget is kell tennie. Ha ez pedig nem így történik, akkor az a fogyasztók digitális kereskedelembe és persze a cégbe vetett bizalmát ássa alá” – írják a közleményben.