Aszerint az oldal szerint, ami a Facebook-hirdetések működését mutatja be a felhasználóknak, a közösségi portál igyekszik minél több olyan hirdetéssel bombázni látogatóit a hírfolyam melletti, jobb oldali sávban, ami szerinte érdekli őket. Ezt pedig a profilunkon található információk alapján, illetve a Facebookon és azon kívüli (!) tevékenységek alapján derítik ki. Természetesen utóbbit nem túl jó érzés hallani, de a Google is évek óta gyűjti rólunk az adatokat, így mostanra hozzászokhattunk a gondolathoz, hogy valaki, valahol pontosan tudja, mikre keresünk rá, ezek alapján pedig tisztában van az érdeklődési körünkkel.
Lehet, hogy eddig a pontig nem mondtam újat, a mai jó hírem viszont az, hogy nem vagyunk teljesen kiszolgáltatva a hirdetéseknek a Facebookon – legalábbis azoknak nem, amiknek az algoritmus szerint érdekelnie kellene bennünket. A „Beállítások”-ra kattintva ugyanis ti is beleszólhattok, hogy milyen típusú hirdetések jelenjenek meg, miközben az oldalon tartózkodtok. Ahhoz, hogy be tudjátok állítani, ezeket a lépéseket kell követnetek:
1. A jobb felső sarokban kattintsatok a „Beállítások” menüpontra.
2. A bal oldalon megjelenő opciók közül menjetek a „Hirdetések” gombra.
3. Itt a harmadik, a „Hirdetések a beállított típusaim alapján” opciónál kell a „Hirdetéstípusok beállításainak megnyitására” kattintanotok, és tádám!
Máris elétek tárulnak azok a hirdetési kategóriák, amiket a Facebook bonyolult algoritmusa hosszú évek során kigyűjtött rólatok, és azóta is meg van győződve arról, hogy benneteket ezek a témák érdekelnek. Például a Facebook és az egyéb oldalakon megfigyelt keresési szokásaim szerint engem ezek a témakörök érdekelnek:
Ha pedig lenyitjátok a kis füleket, még részletesebb kategóriákra – és a téveszmék paradicsomára – bukkanhattok.
Nos, lányok, rólatok mennyit derített ki kedvenc közösségi oldalatok?