Egyéb kategória

„Egyre menőbb dolog magyar dizájnerdarabokat venni és viselni” – USE Unused-interjú

Barátságból indult vállalkozás, amely az ország egyik legismertebb divatmárkájává nőtte ki magát. A tervezők, Füzes Eszter, Tóth András és Godena-Juhász Attila több mint tíz éve ismerik egymást, márkájuk, a USE Unused viszont most ünnepli tizedik születésnapját. A 2016-os tavaszi–nyári kollekció bemutatása után pár nappal kérdeztük őket. 10 kérdés a 10 éves Use Unused tervezőihez.
vous - 2015.10.16.
„Egyre menőbb dolog magyar dizájnerdarabokat venni és viselni” – USE Unused-interjú

Forrás:
USE unused

1. Mennyit változott Budapest utcaképe a nők öltözködését tekintve az elmúlt 10 évben?

Alapvetően elmondható, hogy nagyon sokat fejlődött, ami elsősorban a fast fashion márkáknak köszönhető, hiszen sajnos még nem engedheti meg magának az utca embere, hogy dizájnerdarabot vegyen.

2. Egy USE-nő az eszével hasít, nem a dekoltázsával, többnyire fekete, szürke és bézs színt hord – olvastam egy korábbi interjúban. 2015-ben is ez jellemzi a USE-nőt?

Ez a meghatározás napjainkban is abszolút releváns. A brand DNA-ben meghatározott a márkára jellemző konzisztencia, ebben az esetben az, hogy bizonyos jegyeknek állandónak kell lennie.

Brand DNA

Azok a jellemző jegyei a márkának, amelyek azonnal felismerhetővé teszik.

Flagship store

Ezekben az üzletekben nem az eladás az elsődleges célja az adott márkának. Inkább a márkaimage közvetítésére jönnek létre. Illetve élményt szeretnének nyújtani a vásárlóknak.

3. Ashley Tisdale is viselt egy eseményen USE ruhát. Ő mennyire USE-nő?

Ashely Tisdale nem a tipikus USE-nő, éppen ezért meglepettséget és általános örömet éreztünk, amikor viszontláttuk rajta az egyik ruhánkat.

4. „Túlárazott. Nem dobhatom be csak úgy a mosógépbe. Körülményes megvenni” – gondolják a magyar nők a magyar tervezők ruháiról. Aztán mégis elköltenek sok-sok ezer forintot a Zarában vagy a Massimo Duttiban. Hogyan lehet meggyőzni őket, hogy mégis magyar tervezőket válasszanak?

Az utóbbi idők tapasztalataira támaszkodva mi azt látjuk, hogy a fiatalok körében egyre menőbb dolog magyar dizájnerdarabokat venni és viselni. Van benne egy instant cool faktor, amit a fiatalok imádnak.

Forrás:
Facebook/USE unused

5. Elképzelhető egy USE ruha plus-size nőn is?

Ruháinkat természetesen szériázzuk, és igény szerint nagyon sok esetben méretre is igazítjuk. Mióta a márka rendelkezik egy saját flagship store-ral, különösen megnőtt az ehhez hasonló igények száma, és mi minden esetben igyekszünk ezeknek eleget tenni.

6. Sok-sok éve visszafele néznek a tervezők, és onnan inspirálódnak. Ti honnan merítetek?

A márka, vagyis jobban mondva mi, tervezők alapvetően mindig magyar témából merítünk ihletet. Ez a Spring/Summer 2016-os kollekció esetében Farkas Bertalan és az ő személyéhez kapcsolható magyar űrutazás rövid, de annál emlékezetesebb története köré épül fel.

Forrás:
Facebook/USE unused

7. Úgy tűnik, egyre több magyar tervező veszi fel a külföldi ütemtervet – bemutattátok a tavaszi kollekciót, hol tart a 2016-os őszi–téli kollekció?

Ezekben a napokban kezdjük el a jövő évi őszi–téli kollekciót tervezni, melynek szintén magyar tematikája lesz, ez azonban egyelőre maradjon még titok.

8. Mi a legnehezebb része a divatIPARnak a USE számára?

Magyarként bekerülni a nemzetközi vérkeringésbe. Vagy ami talán még ennél is nehezebb: ott is maradni.

Forrás:
Facebook/USE unused

9. A 2015-ös Európa Játékokra ti terveztétek a sportolók formaruháját – van-e egyéb kikacsintás is a márka életében?

Időről időre fontos kimozdulni a komfortzónánkból és egy teljesen más esztétikai normának megfelelni. Számunkra ez fontos, hiszen ezáltal módunkban áll a folyamatos fejlődésre.

10. Mennyire tudtok előre gondolkozni? Mit hoz a következő 10 év? 🙂

A szezonok csúszása miatt egy évre látunk előre biztosan, ami a koncepciókat és az irányt illeti. 10 év ehhez képest túl nagy intervallum, ezért nem mernénk jóslatokba menni, hiszen a divat olyan világ, ahol akár egy év leforgása alatt csodák vagy épp tragédiák is bekövetkezhetnek. Annyit azonban elmondhatunk, hogy mi pozitívan nézünk a jövőbe.

Forrás:
Facebook/USE unused
Ajánlott cikkek

Top cikkek

Világ

Otthon

Dioráma készítés – kreatív utazás új világokba
Otthon
Dioráma készítés – kreatív utazás új világokba
vous - 2024.10.10.
A diorámák és terepasztalok készítése nemcsak egy szórakoztató hobbi, hanem egy igazi művészeti forma is, amely lehetőséget nyújt számunkra, hogy apró részletekben gazdag világokat hozzunk létre. Legyen szó egy történelmi csatajelenetről, egy természetes tájról, vagy akár egy futurisztikus városról, a diorámakészítés lehetőséget ad, hogy fantáziánkat szabadon engedjük, miközben különböző anyagokkal, technikákkal és eszközökkel dolgozunk.