1. Mennyit változott Budapest utcaképe a nők öltözködését tekintve az elmúlt 10 évben?
Alapvetően elmondható, hogy nagyon sokat fejlődött, ami elsősorban a fast fashion márkáknak köszönhető, hiszen sajnos még nem engedheti meg magának az utca embere, hogy dizájnerdarabot vegyen.
2. Egy USE-nő az eszével hasít, nem a dekoltázsával, többnyire fekete, szürke és bézs színt hord – olvastam egy korábbi interjúban. 2015-ben is ez jellemzi a USE-nőt?
Ez a meghatározás napjainkban is abszolút releváns. A brand DNA-ben meghatározott a márkára jellemző konzisztencia, ebben az esetben az, hogy bizonyos jegyeknek állandónak kell lennie.
Brand DNA
Azok a jellemző jegyei a márkának, amelyek azonnal felismerhetővé teszik.
Flagship store
Ezekben az üzletekben nem az eladás az elsődleges célja az adott márkának. Inkább a márkaimage közvetítésére jönnek létre. Illetve élményt szeretnének nyújtani a vásárlóknak.
3. Ashley Tisdale is viselt egy eseményen USE ruhát. Ő mennyire USE-nő?
Ashely Tisdale nem a tipikus USE-nő, éppen ezért meglepettséget és általános örömet éreztünk, amikor viszontláttuk rajta az egyik ruhánkat.
4. „Túlárazott. Nem dobhatom be csak úgy a mosógépbe. Körülményes megvenni” – gondolják a magyar nők a magyar tervezők ruháiról. Aztán mégis elköltenek sok-sok ezer forintot a Zarában vagy a Massimo Duttiban. Hogyan lehet meggyőzni őket, hogy mégis magyar tervezőket válasszanak?
Az utóbbi idők tapasztalataira támaszkodva mi azt látjuk, hogy a fiatalok körében egyre menőbb dolog magyar dizájnerdarabokat venni és viselni. Van benne egy instant cool faktor, amit a fiatalok imádnak.
5. Elképzelhető egy USE ruha plus-size nőn is?
Ruháinkat természetesen szériázzuk, és igény szerint nagyon sok esetben méretre is igazítjuk. Mióta a márka rendelkezik egy saját flagship store-ral, különösen megnőtt az ehhez hasonló igények száma, és mi minden esetben igyekszünk ezeknek eleget tenni.
6. Sok-sok éve visszafele néznek a tervezők, és onnan inspirálódnak. Ti honnan merítetek?
A márka, vagyis jobban mondva mi, tervezők alapvetően mindig magyar témából merítünk ihletet. Ez a Spring/Summer 2016-os kollekció esetében Farkas Bertalan és az ő személyéhez kapcsolható magyar űrutazás rövid, de annál emlékezetesebb története köré épül fel.
7. Úgy tűnik, egyre több magyar tervező veszi fel a külföldi ütemtervet – bemutattátok a tavaszi kollekciót, hol tart a 2016-os őszi–téli kollekció?
Ezekben a napokban kezdjük el a jövő évi őszi–téli kollekciót tervezni, melynek szintén magyar tematikája lesz, ez azonban egyelőre maradjon még titok.
8. Mi a legnehezebb része a divatIPARnak a USE számára?
Magyarként bekerülni a nemzetközi vérkeringésbe. Vagy ami talán még ennél is nehezebb: ott is maradni.
9. A 2015-ös Európa Játékokra ti terveztétek a sportolók formaruháját – van-e egyéb kikacsintás is a márka életében?
Időről időre fontos kimozdulni a komfortzónánkból és egy teljesen más esztétikai normának megfelelni. Számunkra ez fontos, hiszen ezáltal módunkban áll a folyamatos fejlődésre.
10. Mennyire tudtok előre gondolkozni? Mit hoz a következő 10 év? 🙂
A szezonok csúszása miatt egy évre látunk előre biztosan, ami a koncepciókat és az irányt illeti. 10 év ehhez képest túl nagy intervallum, ezért nem mernénk jóslatokba menni, hiszen a divat olyan világ, ahol akár egy év leforgása alatt csodák vagy épp tragédiák is bekövetkezhetnek. Annyit azonban elmondhatunk, hogy mi pozitívan nézünk a jövőbe.