Milyen marketingötletekkel lehet növelni a bevételt? Valóban hatékony hirdetési technika a remarketing? Hogyan lehetnek költséghatékonyak a kampányok? Érdemes hírleveleket küldeni? Mutatjuk a válaszokat!
Jó néhány marketingötlet segíthet a bevételnövelésben. Például hatékony lehet többek között az upsell ajánlat, a cross-sell, az exkluzív ajánlat, a vásárlói élmény növelése, a kuponozás, a Black Friday-akciók és az időszakos kampányok. De ez csak néhány lehetőség, lássuk a részleteket!
Upsell és cross-sell ajánlatok
Hatékony bevételnövelő marketingeszköz az upsell ajánlat.
Ez azt jelenti, hogy amikor már a vevő úgy döntött, hogy vásárol felajánlásra kerül részére egy drágább ajánlat. Nem szabad sokkal drágábbnak lennie az új ajánlatnak, mint az eredeti terméknek.
A cross-sell ajánlat is hatékony lehetőség, mely hasonlít az upsellhez. Annyiban tér el tőle, hogy ennél a változatnál nem egy drágább termék kerül felajánlásra hanem egy kiegészítő termék vagy szolgáltatás. Fontos, hogy ez az ajánlat szorosan kapcsolódjon az eredetileg kosárba helyezett termékhez illetve szolgáltatáshoz.
Fontos a vásárlói élmény növelése
Az említetteken kívül egy exkluzív ajánlattal is növelhető a bevétel. Fontos, hogy az ajánlat egyedi legyen, sehol máshol ne lehessen beszerezni. Továbbá a vásárlói élményre is nagy hangsúlyt kell fektetni. Ez azért fontos, mert csak akkor válik a vevőből visszatérő vásárló, ha pozitív élmény volt számára a vásárlás.
Célszerű szakmai blogot is vezetni, mely esetében fontos a rendszeresség. Hetente legalább egy új tartalmat érdemes megjeleníteni. A publikálást követően pedig érdemes hirdetéssel népszerűsíteni az elkészült tartalmat, hogy minél hamarabb érkezzenek az új olvasók.
Érdemes a Facebook, az Instagram és a Google Ads hirdetési lehetőségeit szinkronba hozni. Az említett oldalak menedzselésében hatékony segítséget nyújt az online számlázás területén népszerű Billingo új szolgáltatása, a Billingo Ads.
Érdemes az újdonságok bemutatására is nagy hangsúlyt fektetni
Célszerű a marketingmix kihagyhatatlan részeként tekinteni a kuponozásra. Amennyiben a vállalkozás folyamatosan fejlődik, érdemes az újdonságok bemutatására is nagy hangsúlyt fektetni. Mindemellett a Black Friday-akciókról sem szabad megfeledkezni, hiszen ezen a november végi napon mindenki vásárolni szeretne. Ezt vállalkozóként mindenképpen érdemes kihasználni.
A sales funnel, vagyis értékesítési tölcsér első eleme a csali.
Mindig nagy hangsúlyt kell fektetni arra, hogy valóban felkeltse a leendő vásárló figyelmét. A csali egy olyan ingyenes termék, amellyel edukálhatóak az érdeklődők. Ez a termék lehet például egy tanulmány, egy e-book vagy pedig egy útmutató. Mindemellett a hírlevelek nyújtotta lehetőségeket is érdemes kihasználni, hiszen ez a lehetőség az egyik leghatékonyabb kapcsolódási pont a leendő vásárlókhoz.