Világ

Vérciki szexista plakátokkal hirdetett a Viasat3, de akad még gáz reklám a műfajban!

A szex szuper dolog, a szexizmus kevésbé (nemek szerinti hátrányos megkülönböztetést, káros általánosítást jelent). A #girlpower jegyében indul a Viasat3-on a Supergirl című sorozat, amit a csatorna nőket lealacsonyító vaskos közhelyek poénná formálásával próbált meg vonzóbbá tenni. Természetesen nem ők az egyedüliek, akik megalázó nemi sztereotípiákra építenek kampányt... 

vous - 2016.08.17.
Vérciki szexista plakátokkal hirdetett a Viasat3, de akad még gáz reklám a műfajban!

Az erős, független női hőst ábrázoljuk szextárgyként?

„Legyen végre egy olyan sorozat, amiben női szuperhősök is vannak” – ez a koncepció áll az új, Supergirl című produkció hátterében. Ez egy valóban jó ötlet, hiszen unjuk már Batmant, Supermant, Pókembert, Vasembert és a többi pasast, és örömmel üdvözöljük a Trónok harca erős nőit, valamint a Hunger Games markáns Katnissét, akinek erejére egy egész forradalom építhető. Világos, hogy a Supergirl – Melissa Benoist – szereplésével hiánypótló sorozat, a #girlpower pedig olyasfajta érték, ami ez esetben a nemek egyensúlyáról szól. 

A fene se érti, hogy miből gondolták a Viasat3 marketingesei, hogy az erős, talpraesett nők üzenetét nagy csöcsök, dupla orgazmus és ostoba csajok emlegetésével lehet a leginkább széles tömegek számára átadni. Mindenesetre elég kínosra sikeredett a kampány: „Mellek: bizonyíték, hogy a pasik egyszerre két dologra is tudnak figyelni” – olvashatjuk az egyik plakáton, míg a másik szöveg talán még ennél is közönségesebb: „Három szuperereje minden lánynak van. 1. Multitasking. 2. Többszörös orgazmus. 3. Tudunk repülni.” Ha pedig mindez még nem volna elég, itt az ötödikes tornaöltözők tesztoszteronszaga is: „Mi, nők szeretjük a csendes pasikat. Ilyenkor azt képzeljük, hogy figyelnek ránk.” Laza, mi?

Forrás:
comment.com

Forrás:
comment.com

Forrás:
comment.com

A szánalmas, teljesen tartalomidegen kampányt a Comment:com szúrta ki, s azóta már a Viasat3 is elhatárolódott magától: 

„Sajnálattal tapasztaltuk, hogy a VIASAT3 szarkasztikusnak szánt, a közösségi médiában elhelyezett Supergirl-hirdetései félreérthetők voltak. A több erős, független női karakterre építő sorozat megítélésünk szerint alapvetően ellentétes a szexizmussal, ezért a csatornának értelemszerűen nem állt szándékában ezen a vonalon hirdetni a sorozatot. Mivel cégünk egyik alapvető értéke az egyenlő bánásmód elve, ebben az esetben is tudomásul vesszük, hogy a hirdetések iróniája – habár eredeti szándékaink szerint távol áll bármilyen, nőkkel szembeni hátrányos megkülönböztetéstől – esetlegesen téves, az eredeti szándékkal ellentétes megközelítésre ad lehetőséget, ezért ezeket ma reggel eltávolítottuk. A közösségi médiás posztok publikálásának folyamatát a mai naptól újragondoltuk.”

A hasonló, jópofának szánt szexista hirdetések ma is gyakoriak

Mutatunk is ezek közül néhányat…

1. A nők tornázni, utazni és pasizni szeretnek

„Rengeteg dolog van, amire szívesebben gondolnak a nők, mint a bugyijukra” – hirdeti termékeit egy tisztasági betéteket gyártó cég. Természetesen világos: a testmozgás, az utazgatás és a férfiak azok, amelyek az igazi nő fejében járnak, semmi esetre sem a politika, a gazdaság, a karrier vagy éppen a filozófia. 

Forrás:
carefreelines.com

2. Az abszolút vonzalom a testnek szól, nem a fejnek 

Aztán persze az is egyértelmű, hogy az igazi vonzalom az ágyban nem szólhat a nő szellemének, lelkének, csak a testének: hála a jó égnek, egy autós magazin segítségével a macsó pasi azért a nő melle fölötti részt is átvizsgálja. 

Forrás:
bmw

3. Játék kisfiúknak: szexi, melltartós nénivel

Mi lehet szexistább annál, amikor már a kisgyerekeknek szánt játékokat is – teljesen irreleváns módon – push-up melltartós, lenge ruhás, playmate-külsejű nénivel adják el? Hiába, a gyerekek nem kezdhetik elég korán a nő = szextárgy képlet megértését. 

Forrás:
ign

4. A függetlenség napja kitűnő alkalom a tinilányok gyantázására

Ha függetlenség, szabadság, akkor szőrtelen test, amit nem lehet elég korán elérni: a 15 éven aluli lányok a nemzeti ünnep alkalmából féláron szabadulhatnak meg szőrszálaiktól, hogy aztán bikiniben szexik lehessenek egy plakáton, akár egy felnőtt nő a strandon.

Forrás:
unikwax.com

5. Utánad fütyülnek az építőmunkások? Örülj neki!

„Elnézést kérünk az utánad fütyülő építőmunkások miatt, de hát… jól nézel ki! Nemsokára mi is így fogunk, addig is elnézést a porért, a mocsokért és az egyéb kényelmetlenségekért” – olvasható azon a feliraton, ami az építkezés kellemetlenségeire figyelmeztet. Hiába, a füttyögő építőmunkásoknak örülni kell, ez egyfajta bók, nem a tiszteletlenség jele.

6. A pattanásos csaj a kutyának se kell

„Pattanásod van? Kérdezd csak meg a barátodat, mit csinálj. Ja, tényleg. Nincs is pasid” – hát igen, a nő csak a tökéletes testével érdemelhet maga mellé társat, jaj annak, akin ronda ragyák nőnek.

7. Mivel adhatjuk el a sört? Csöccsel, popsival. Ennyike

Az alábbi hirdetés nem szoláriumot, bikinit vagy éppen naptejet igyekszik eladni, hanem… sört. Sört nyilván csak férfiak isznak, és jár a nedű mellé a női test is, szigorúan fej nélkül. Kit érdekel a nő feje már megint?

Forrás:
skol

8. Bikintested van? Különben ki ne merj menni a strandra!

„Megvan már a bikinitested?” – hangzik a kulcskérdés, amihez egy modellalkatú, szétphotoshoppolt nő képe is tartozik. Isten őrizz, hogy hurkás pocakkal rombold a strandolók esztétikai élményét!

9. Ha vesz a csávó egy jó kocsit, a nő azonnal aláfekszik

Persze, hiszen a nőket csak a pénz érdekli. Az ilyen nőnek persze nem te vagy az első, de nem mindegy? Nyitja szét a lábait a kocsi hátsó ülésén, azzal törődj.

Forrás:
bmw

10. A lányok kedvenc tantárgya… 

…a vásárlás, a zene, a tánc… de semmi esetre se a matek. Magyarországon is van olyan matekkönyv, aminek a címlapján a matek miatt síró, haját tépő kislány látható: kizárt dolog, hogy egy NŐt érdekelhessenek a reáltudományok, maradjanak csak a fakanál mellett, lehetőleg legyantázva, lefogyva, pattanástalanítva és bikiniben!

A jó hír szerencsére az, hogy az emberek számára egyre inkább feltűnik a sok káros sztereotípia, korlátozó általánosítás, rosszindulatú skatulya, ami a nőket – és persze ezáltal a férfiakat is – a végletekig leegyszerűsíti és dobozba zárja.

Tegyetek ti is a hétköznapi szexizmus ellen, és osszátok meg velünk kommentben a leggázabb szexista hirdetéseket, ha találkoztok ilyennel!

Ajánlott cikkek

Top cikkek

Világ

Hová menjünk nyaralni?
Világ
Hová menjünk nyaralni?
vous - 2024.05.06.
Minden évben komoly családi dilemma lehet a nyaralás kérdése. Akár hosszabb, vagy rövidebb időre szeretnénk elutazni, szerencsére a közelben is találhatunk rengeteg gyönyörű látnivalót. Strandolás a tengerparton? Városnézés? Vagy mindkettő? Sokféle utazás közül válogathatunk!

Otthon

Egységes és tetszetős összkép – a lakás berendezése elemes bútorokkal
Otthon
Egységes és tetszetős összkép – a lakás berendezése elemes bútorokkal
vous - 2024.04.26.
Az esztétikum, a rendezettség és a harmónia rendkívül fontos egy lakás berendezése szempontjából. Akkor tudjuk igazán jól érezni magunkat otthonunkban, ha nemcsak praktikus és kényelmes, hanem tetszetős is egyben.