Ahhoz, hogy a honlapod egyénre szabottan a legoptimálisabban legyen létrehozva, mindenképpen szükséged lesz egy webfejlesztés brief összeállítására. Ezt megteheted saját magad, megkérhetsz egy fejlesztőt, de rábízhatod a feladatot a témában szakértő Selector Digitális Marketing Ügynökségre is. A létrehozott dokumentum irányt mutat majd mindenkinek: neked és a weboldalon dolgozó csapatnak is.
Rögzíti az elérendő célokat, a honlappal kapcsolatos elvárásaidat, elképzeléseidet, a pontos határidőket. Mindez olyan kapaszkodót nyújt majd, ami mentén haladva gördülékennyé válnak a munkafolyamatok.
A jól megírt brief minden olyan információt tartalmaz, amit a vállalkozásodról tudni kell, és tudni érdemes. Például: a neved, a vállalkozásod neve, fontos céginformációk, tevékenységek, iparágak, alkalmazottak száma, alapítás időpontja – ezek egy része szerepel majd a weboldalon, másrészt a fejlesztő csapat így ismeri meg azokat a körülményeket, amelyben dolgozol.
Írd le, hogy milyen termékeket forgalmaz vagy gyárt a vállalkozásod, illetve milyen szolgáltatásokat kínálsz. Minél jobban részletezed a termék és szolgáltatás palettát, annál jobb. Ne felejtsd el meghatározni, hogy a terveid szerint kik alkotják majd a célcsoportodat/célcsoportjaidat – azaz kiknek szeretnél majd termékeket vagy szolgáltatásokat eladni és miért?
Az egyre nagyobb reklámzajban ma már az nem tud érvényesülni, aki a sokadik ugyanolyan vállalkozást indítja és mindent ugyanúgy csinál, mint az átlag. Fogalmazd meg, hogy Te miért vagy egyedi, miért más a te vállalkozásod, mint a versenytársaidé? Mi az a plusz, amit adni tudsz, ami különlegessé és vonzóvá tesz. Itt nem feltétlenül az “akciós” árakra kell gondolnod – bár ez is fontos – hanem olyasmire, ami meggyőzi a potenciális vásárlóidat arról, hogy melletted tegyék le a voksukat.
A fejlesztők az egyediséged hangsúlyozása érdekében gondoskodni fognak arról, hogy ez az információ újra meg újra a látogatóid elé kerüljön. Ennek eredményeképpen pedig az érdeklődőkből ügyfelek lesznek.
Briefre nemcsak egy új honlap indításánál lehet szükséged, hanem egy már működő weboldal fejlesztésénél is. Itt meg kell adnod, hogy:
Készíts te is részletes webfejlesztés briefet, hogy minél hatékonyabb legyen a munka!