Egyéb kategória

Lehetséges a tartalommarketing hatékonyságának növelése?

Tartalommarketingre az online felületeken jelenlévő valamennyi vállalkozásnak szüksége van a láthatóság, a sikeres működés érdekében, létjogosultsága ma már nem kérdőjelezhető meg.
vous - 2023.11.20.
Lehetséges a tartalommarketing hatékonyságának növelése?

Releváns és értékes anyagok megalkotása és publikálása révén felkelthetik célcsoportjuk figyelmét, bizalmat építhetnek, tekintélyt szerezhetnek, ezáltal növelhetik versenyképességüket, és végső soron újabb és újabb üzleteket köthetnek, gyarapíthatják árbevételüket. 

Ezen a tartalmakat a Google is értékeli, előrébb sorolja a vállalkozást a találati listán, ami együtt jár az organikus forgalom növelésével, biztosítva a megfelelő leadeket. Mi ez a módszer pontosan? Hogyan fogjunk hozzá? Álljanak itt a legütősebb tartalommarketing tippek.

Stratégia mindenek előtt

A digitális térnyerés révén a marketing súlypontja egyre inkább eltolódik az online marketing irányába, így a tartalommarketingnek egyre nagyobb szerep jut. A hagyományos, reklámokra építő marketinggel szemben azonban ez nem az értékesítést, hanem a közösségépítést helyezi előtérbe, ezáltal a közösségi médiafelületek nagy hangsúlyt kapnak benne. 

A célközönség számára releváns és érdekes, összefüggő tartalmak kerülnek középpontba, és a bizalom és tekintély kiépítésével problématudatukra, fájdalompontjaikra reflektálva generál az érdeklődőkből közvetetten vásárlókat. Hogy ezt miként teszi, annak megfogalmazása a stratégiában történik a konkrét tervekkel egyetemben. 

Kommunikációs eszköz minden színtéren

A célcsoport elemzése, meghatározása révén kiváló eszköze lehet a potenciális ügyfelek felé történő kommunikációnak, ezáltal bebizonyítható, hogy a téma szakértői vagyunk. A jó tartalom nemcsak az új vevők figyelmének megszerzésére irányul, hanem a visszatérő vásárlók megtartását is célozza.

Valamennyi szektorban egyaránt alkalmazható és nélkülözhetetlen eszköz, ugyanis az ügyfelek ismerete révén, azonnali értékteremtésre alkalmas. A hatékony tartalommarketing segíti a konverziók növelését, csökkenti a reklámköltségeket, ugyanis organikus forgalmat generál, továbbá még több visszatérő vevőt hoz. 

Ez jelenthet szöveges üzeneteket, infografikákat, videómarketinget, podcastokat, valamint a jó öreg e-mail alkalmazását, amely még ma is a leginkább költséghatékony eszköz. A célcsoport ismeretében jól használja az egyes közösségi médiafelületeket.

Tartalommarketing tippek

Akár írásos, akár audio, video vagy vegyes anyagokat készítünk, annak kiváló minőségűnek, specifikusnak és relevánsnak kell lennie. 

Érdemes részcélokra bontani a teljes folyamatot, ugyanis ezáltal azok mérhetőek, elemezhetőek lesznek. Mivel alapvetően nem eladás a cél, ingyenes tartalmakat publikáljunk, amelyek az elköteleződést növelik. Azoknak a platformoknak a használata kívánatos, amelyeket a célközönség tagjai használnak. 

Az aktualitásoknak nagy szerepe van a figyelem megragadásában, a közösségi médiában különösen figyelni kell erre.

Ajánlott cikkek

Top cikkek

Világ

Hová menjünk nyaralni?
Világ
Hová menjünk nyaralni?
vous - 2024.05.06.
Minden évben komoly családi dilemma lehet a nyaralás kérdése. Akár hosszabb, vagy rövidebb időre szeretnénk elutazni, szerencsére a közelben is találhatunk rengeteg gyönyörű látnivalót. Strandolás a tengerparton? Városnézés? Vagy mindkettő? Sokféle utazás közül válogathatunk!

Otthon

Így csökkentsük a nyári meleget a lakásban – a privátszféra megvédésével!
Otthon
Így csökkentsük a nyári meleget a lakásban – a privátszféra megvédésével!
vous - 2024.06.29.
Itt a nyár, a hőség, mégsem szeretnénk egész nap a klímát használni. Jó ötletnek tűnik kinyitni az ablakot és szinte tárva-nyitva hagyni a lakást, házat, de ez sem mindig megoldás. A privátszféra sem utolsó szempont ugyanis. Szerencsére csökkenthetjük úgy is a lakás hőmérsékletét, hogy nem kell folyamatosan klímázni, és a magánéletünket is megvédhetjük a kíváncsi szemektől.