Pusztán a hirdetés szövege és néhány megnyerő fotó alapján kimenni Németországba egy autóért elég nagy rizikó. Ha az ember utazik 800 kilométert vagy akár még többet, akkor hajlamos rábeszélni magát, hogy a kiszemelt kocsi megéri az árát. Még akkor is, ha a helyszíni szemle során kiderül, azért kell majd bőven költeni a járgányra.
Éppen ezért célszerű rutinos szakembert megbízni a külföldi autóvásárlással. Nekik belefér az idejükbe, hogy napokon át kutassák a külföldi piacok ajánlatait. Megvan a megfelelő tudásuk és a megfelelő eszközük – például egy rétegvastagság-mérő a POLIRTECH.HU oldaláról – hogy részletesen ellenőrizzék a termékeket.
Munkájukat természetesen nem ingyen végzik, ám az őket megillető jutalék egy tervezhető, fix összeg. Ellenben ha érzelmi alapon döntünk, és mi magunk intézzük a dolgot, akkor lehet, hogy a rejtett hibák miatt sokkal több pénzt kell majd kifizetni.
Forrás: Canva
Sajnos nem ritka eset, hogy valaki úgy kívánja eladni az autóját, hogy az előéletének bizonyos pontjait igyekszik eltitkolni. Ilyen esetekben tesz jó szolgálatot a rétegvastagság-mérő. Az autókozmetikákban szinte csodákat képesek tenni egy olyan kocsival, ami korábban komoly károkat szenvedett el. Ez az eszköz azonban fényt derít ezekre a turpisságokra.
Sok esetben a gyártók maguk is megadják, hogy milyen vastagságú a festék az adott modellen. Jó stratégia, ha az ember néhány azonos típusú autón leméri, hogy mekkora azokon a rétegvastagság, majd ebből már következtetni lehet arra, hogy a kiszemelt példánnyal kapcsolatban mi lehet az elvárás.
Kritikus pontoknak számítanak a kerekek környékei és a sárvédő íve. Az ajtók közepén könnyen nyomot tud hagyni az, ha az autó korábban már felkenődött a szalagkorlátra. Célszerű még összevetni az oszlopok alját és tetejét is. Gyakori módszer a sérült kocsik javítására, hogy a tetejüket levágják az oszlop felső részével együtt. Amennyiben az oszlopon nem egyformák a mért értékek, akkor az gyanakodásra adhat okot.
Bizonyos dolgokat rétegvastagság-mérő nélkül is ki lehet szúrni. Alapos szemrevételezéssel észlelhető, ha a lemezek illesztései nem stimmelnek, esetleg rések találhatók a tetőnél és a sárvédő idom környékén. Egy ferde illesztési vonal esetén joggal vetődhet fel, hogy törött autóról van szó.
Amennyiben valaki nem vásárolni szeretne autót, hanem eladná a kocsiját, akkor a beltér alapos kitisztításával látványos eredményt érhet el. Komoly összeggel nőhet az autó értéke egy vevő szemében, ha az nemcsak kívül, hanem belül is makulátlanul tiszta.