Pusztán a hirdetés szövege és néhány megnyerő fotó alapján kimenni Németországba egy autóért elég nagy rizikó. Ha az ember utazik 800 kilométert vagy akár még többet, akkor hajlamos rábeszélni magát, hogy a kiszemelt kocsi megéri az árát. Még akkor is, ha a helyszíni szemle során kiderül, azért kell majd bőven költeni a járgányra.
Éppen ezért célszerű rutinos szakembert megbízni a külföldi autóvásárlással. Nekik belefér az idejükbe, hogy napokon át kutassák a külföldi piacok ajánlatait. Megvan a megfelelő tudásuk és a megfelelő eszközük – például egy rétegvastagság-mérő a POLIRTECH.HU oldaláról – hogy részletesen ellenőrizzék a termékeket.
Munkájukat természetesen nem ingyen végzik, ám az őket megillető jutalék egy tervezhető, fix összeg. Ellenben ha érzelmi alapon döntünk, és mi magunk intézzük a dolgot, akkor lehet, hogy a rejtett hibák miatt sokkal több pénzt kell majd kifizetni.
Sajnos nem ritka eset, hogy valaki úgy kívánja eladni az autóját, hogy az előéletének bizonyos pontjait igyekszik eltitkolni. Ilyen esetekben tesz jó szolgálatot a rétegvastagság-mérő. Az autókozmetikákban szinte csodákat képesek tenni egy olyan kocsival, ami korábban komoly károkat szenvedett el. Ez az eszköz azonban fényt derít ezekre a turpisságokra.
Sok esetben a gyártók maguk is megadják, hogy milyen vastagságú a festék az adott modellen. Jó stratégia, ha az ember néhány azonos típusú autón leméri, hogy mekkora azokon a rétegvastagság, majd ebből már következtetni lehet arra, hogy a kiszemelt példánnyal kapcsolatban mi lehet az elvárás.
Kritikus pontoknak számítanak a kerekek környékei és a sárvédő íve. Az ajtók közepén könnyen nyomot tud hagyni az, ha az autó korábban már felkenődött a szalagkorlátra. Célszerű még összevetni az oszlopok alját és tetejét is. Gyakori módszer a sérült kocsik javítására, hogy a tetejüket levágják az oszlop felső részével együtt. Amennyiben az oszlopon nem egyformák a mért értékek, akkor az gyanakodásra adhat okot.
Bizonyos dolgokat rétegvastagság-mérő nélkül is ki lehet szúrni. Alapos szemrevételezéssel észlelhető, ha a lemezek illesztései nem stimmelnek, esetleg rések találhatók a tetőnél és a sárvédő idom környékén. Egy ferde illesztési vonal esetén joggal vetődhet fel, hogy törött autóról van szó.
Amennyiben valaki nem vásárolni szeretne autót, hanem eladná a kocsiját, akkor a beltér alapos kitisztításával látványos eredményt érhet el. Komoly összeggel nőhet az autó értéke egy vevő szemében, ha az nemcsak kívül, hanem belül is makulátlanul tiszta.