A könyvelés azonban nem csak törvényi kötelezettség, hiszen enélkül nagyon nehéz lenne a vállalkozást fejleszteni, nem állnának rendelkezésre adatok és elemzések, hogy megértsük a pénzügyi folyamatokat.
De vajon mi ennek a kulcsa?
Könyvelés nélkül nincs üzleti teljesítményjavulás és nincsen növelhető profit sem. A Bookkeepie könyvelő csapata azonban modern szoftverekkel dolgozik, amelyek megkönnyítik és automatizálják a folyamatot, csökkentve ezzel az emberi hibák kockázatát. Az eszközök lehetőséget adnak arra, hogy valós idejű adatelemzéseket végezzünk, könnyebbé válik a könyvelők számára a jelentések elkészítése. Az egyszerűsített adminisztráció miatt pedig bőven marad idő arra, hogy stratégiai döntéseket hozzunk, és fejlesszük a vállalkozásunkat.
Alapvető fogalomnak számít a könyvelés és a számvitel. A két fogalmat gyakran összekeverik, pedig bőven akad különbség a kettő között. A könyvelés ugyanis az a tevékenység, ami adatok gyűjtésével, rendszerezésével, valamint azok rögzítésével foglalkozik. Itt kerülnek felvitelre a pénzügyi tranzakciók, bevételek, kiadások, adósságok.
Ami viszont a számvitelt illeti, ez inkább már egy elméleti keretrendszer. Egyet jelent az összegyűjtött adatok elemzésével és értelmezésével. A célja, hogy a vállalkozás és a cég vezetői, a befektetők, az érintettek megértsék a pénzügyi helyzetet.
Ahhoz, hogy egy vállalkozás megfelelően működhessen, könyvelőre van szükség. A könyvelési folyamat magában foglalja többek között a dokumentumok kezelését, a havi és éves zárások elvégzését, illetve a bérszámfejtést. Ezek nélkül nem lehet átlátható és pontos pénzügyi elemzést készíteni.
Ennek alapja a bizonylat és a számla kezelése. Minden pénzügyi tranzakcióhoz tartozik egy bizonylat, amit időben be kell gyűjteni ahhoz, hogy a könyvelés mindig naprakész lehessen. Mindegy, hogy az papír alapú vagy elektronikus, utóbbi azonban felgyorsíthatja a folyamatot.
A bérszámfejtés magában foglalja az alkalmazottak és dolgozók bérének megállapítását, majd a havi kifizetését. A járulékot és az adót helyesen kell levonni, majd befizetni azt a hatóságok számára. A feladatok közé tartozik még a jutalmak, a bónuszok kezelése, az egyéb juttatások megállapítása. Ezeket kimutatásokban kell rögzíteni, hogy minden alkalmazottról külön adathalmaz legyen.
Végül pedig nincsen hatékony menedzsment a havi és az éves zárások nélkül. Fontos, hogy mindig átfogó kimutatások készüljenek a vállalat aktuális pénzügyi helyzetéről. Mindig az adott időszak tranzakcióját nézik át és zárják le, idetartozik minden bevétel és kiadás.