Az internetes kereskedelem korában egy weboldal alapvető szükséglet a vállalkozások számára. Ám egy honlap önmagában még közel sem garancia a sikerre! Kutatások szerint a weboldalunkra érkező látogatók csupán 2%-a vásárol. A többi felhasználót nekünk kell ösztönözni!
Alapvetően nincsen egy bevált recept a sikerre. Minden vállalkozásnál más és más megoldás működik. Ami az egyiknél bevált, a másiknál lehet teljesen haszontalan. Ám ennek ellenére vannak olyan tulajdonságai a weboldalnak, amelyek a siker alapkövei. Most összeszedtük, melyek ezek!
A weboldal felépítése
Amennyiben szeretnénk online értékesíteni termékeinket, szolgáltatásainkat, egyáltalán nem mindegy a weboldalunk felépítése, formai vagy tartalmi tulajdonságai.
Egy jól felépített weboldal segít végigvezetni a felhasználót a vásárlási folyamaton keresztül. Emellett illeszkedik a Google keresőmotorjához, a SEO-hoz és a hirdetési marketing formához. Ha ezen a területen kérdéseink merülnek fel, érdemes profi csapat segítségét kérni a weboldal készítés során.
Fontos még a megfelelő tartalom is. Gyakori hiba, hogy a szövegek túlságosan kreatívak akarnak lenni, emiatt elveszik a lényeg. Pedig a szöveg célja egyszerű: adjon el. Természetesen ettől függetlenül illeszkedjen az arculathoz, a cég értékeihez.
Csak az igazat!
A termékeinkkel, szolgáltatásainkkal kapcsolatban valótlanságokat állítani nem túl kifizetődő. Ma már a felhasználók többsége vásárlás előtt több forrásból is ellenőrzi az adott céget, az adott terméket, a már vásároltak véleményét. Néhány kattintást követően fény derül arra, ha a cég nem mondott valamiben igazat, ez viszont hiteltelenné teszi a vállalatot a potenciális vásárlók szemében.
Egyáltalán nem mindegy, hogyan fogalmazunk. Lehet egyszerre kreatívnak, informatívnak lenni anélkül, hogy félrebeszélnénk, és félrevezetnénk a felhasználókat.
Fontosak a tények
Vállalatunk, termékeink és szolgáltatásaink bemutatásánál muszáj a tényekre támaszkodnunk. Ennek hátulütője lehet, hogy a szöveg túlságosan szárazzá válik, ezzel pedig nem keltjük fel a felhasználók érdeklődését.
Ezt a problémát úgy küszöbölhetjük ki, hogy tényleg csak a releváns információkat osztjuk meg a felhasználókkal.
Ezenkívül az sem mindegy, hogy mikor mennyi információt kötünk a látogató orrára. Van, aki a következetesség elvére esküszik, amelynek lényege, hogy a szöveget triviális dolgokkal kezdjük, amelyek az olvasókból bólogatást, egyetértést váltanak ki. Ennek köszönhetően már kezdetben sikerül kialakítani egy bizalmi kapcsolatot.
A másik hatékony technika a balladai homály, amely talán ismerős lehet az irodalomórákról. Ennek a technikának a lényege, hogy nem osztunk meg azonnal minden információt a felhasználóval, hanem azon dolgozunk, hogy folyamatosan fenntartsuk a kíváncsiságát.
Tervezd meg tehát jól a weboldalt, minden részlet számít!