Egyéb kategória

10 dolog, amit az egészséges emberek reggel 9 előtt megtesznek

A reggeli stressz méreg az emberi szervezet számára. A reggeli stresszt azonban a 21. század második évtizedének végén elég nehéz elkerülni. Nem véletlenül szaporodnak a kiégés felismerését szorgalmazó írások, könyvek, a mindfulness tréningek, a slow életmódot terjesztő könyvek, workshopok. A következő 10 tipp abban segíthet, hogyan maradhattok egészségesek 2018-ban. És csak semmi stressz, lassan építsétek be ezeket a hétköznapokba.

vous - 2018.11.15.
10 dolog, amit az egészséges emberek reggel 9 előtt megtesznek

1. Keljetek fel időben!

Észrevettétek már, mennyivel hatékonyabbak vagytok, ha időben keltek fel reggel? Egyrészt így van időtök átgondolni a napi teeendőket. Nem stresszel benneteket az sem, hogy el fogtok készni. Nem idegesítitek fel magatokat azon, hogy nincs mit felvennetek. Kezdjétek a napot egy kis rendszerezéssel: vessétek be az ágyat, öltözzetek fel, mosogassátok el a reggeli kávés bögrét a konyhában. A kora reggeli ébredésnek az is feltétele, hogy időben lefekszetek aludni. Higgyétek el, ennyi már elég ahhoz, hogy egy stresszforrást kiiktassatok az életetekből.

Olvassátok el ezt is >>> Íme a korán kelés receptje: mindössze 5 trükköt kell ismernetek

2. Legyen fix az alvási időtök!

Tapasztalatból mondjuk, ezt a legnehezebb kivitelezni akkor, ha minden napotok más. A hektikus életmódba nem fér bele, hogy minden este 22 órakkor lefeküdjön valaki. Pedig sokkal kiegyensúlyozottabbak lesztek, ha minden nap nagyjából ugyanakkor tértek nyugovóra – és nagyjából ugyanakkor ébredtek fel. Még mielőtt megkérdeznétek: igen, ez a hétvégékre is érvényes.

Olvassátok el ezt is >>> Én voltam a korán kelés királynője, két napig – egy csúfosan elbukott VOUS-kihívás

3. Éhgyomorra igyatok citromos vizet!

A citromos víz pozitív hatásairól írtunk már cikket, készítettünk videót, ezért nem is tudjuk sokáig ragozni a témát. A citromos vízre szüksége van reggel a szervezetnek: élénkít, tisztít, beindítja az anyagcserét, hidratálja a szerveket és a bőrt. A reggeli kávé előtt vagy helyett citromos vízzel indítsátok a napot.

4. Reggelizzetek!

Ne úgy, mint egy császár! Ne is úgy, mint ahogyan a reklámok hirdetik: cukros müzlivel és joghurttal. Ha gyümölcsöt ennétek, azt mindig éhgyomorra fogyasszátok, és ne keverjétek se joghurttal, se gabonával, müzlivel. Érdemes a smoothie-k közül válogatni: a zöldturmix ideális lehet minden évszakban.

Nézzétek meg ezt a videót >>> Zöld turmix a csodás közérzetért

Forrás:
Depositphotos

5. Mozgassátok át magatokat!

Reggelente 5 perc elég ahhoz, hogy a testeteket átmozgassátok, de sokkal jobban érzitek majd magatokat utána. (Nem, nem ERRE gondolunk.) Fejkörzés, vállkörzés előre-hátra, csípőkörzés, egyenes lábbal és háttal előre dőlés, térd- és csípőkörzés, nyújtózás a plafon felé, bokakörzés. Ennyi, nem több, mégis csodát tesz majd. Ha nem hiszitek, járjatok utána!

6. Olvassatok

Ha esténként egy oldal után belebóbiskoltok a kedvenc könyvetekbe, keljetek fel hajnalban és olvassatok 20 percet. Ne, ne a telefont nyomkodjátok, hanem olvassatok, hogy belendüljön az agyatok, pezsegjenek bennetek a szavak, serkentsék a kreativitásotokat.

7. Hallgassatok zenét!

Olyat, ami feldob. Olyat, amitől pozitív lesz a reggel. És egy kis klasszikus sosem árt: Mozart, Beethoven, és a többiek.

8. Meditáljatok

A meditálásnak nincs meghatározott időpontja, nektek kell kitapasztalni, mikor a legideálisabb számotokra. A meditáció pozitív hatással van a testre és a lélekre, ezért ha kitapasztaljátok, hogy a reggeli időpont a számotokra az igazi, akkor ne tologassátok máshova.

Olvassátok el ezt is >>> 15 perc meditáció, hogy tökéletes nap elé nézzetek – így csináljátok!

Forrás:
istock.com

9. Írjatok naplót!

Reggel?! Hát, ez milyen dolog? – Első pillanatban mi is pont ugyanezt kérdeztük, de utána rájöttünk arra, hogy a reggeli naplóírás kicsit olyan, mint a reggeli olvasás: beindítja az agytekervényeket, serkenti a kreativitást.

10. Mondjátok ki: SZ-E-R-E-T-L-E-K

A testvéreteknek, a gyereketeknek, a párotoknak, a kutyátoknak, a macskátoknak, vagy éppen a tükörbe nézve magatoknak. Modjátok el minden reggel: Szeretlek!

Ajánlott cikkek

Top cikkek

Világ

Már csak a szakdolgozat választ el a diplomádtól?
Világ
Már csak a szakdolgozat választ el a diplomádtól?
vous - 2023.01.19.
Minden gólyát a szakdolgozattal riogatnak, akik ezt persze rendszerint nem veszik komolyan, hiszen még annyira távolinak tűnik, és amúgy is az új élethelyzet felett érzett eufória tompít minden aggodalmat.

Otthon

Kényelem és praktikum egy szűkebb nappaliban is
Otthon
Kényelem és praktikum egy szűkebb nappaliban is
vous - 2023.01.26.
Amikor a nappalinkat rendeznénk be, az elsődleges szempontunk egyértelműen a kényelem, hiszen ez az a helyiség, ahol általában a legtöbb időt töltök, és ahol vendégeket is fogadunk. A helyiség mérete azonban olykor határt szab a lehetőségeknek: a praktikus helykihasználásra is figyelmet kell fordítani amellett, hogy egy kellemes hangulatú, jól használható nappalit szeretnénk kapni. Szerencsére a széles bútorválaszték ebben mellettünk áll.