Egyéb kategória

Chiapalacsinta, diétás Kinder szelet és néhány tipp az egészséges étkezéshez

Ahogy elkezdődik az új tanév, érdemes nem csak a tanulásra, hanem a gyermekek sportolására és étrendjére is jobban odafigyelni a nyári lazaság után. Hogyan szerettessük meg velük - és magunkkal - a sportot és az egészséges ételeket? Tippek, tanácsok, egy chiamagos palacsinta és egy diétás süti!

vous - 2018.09.20.
Chiapalacsinta, diétás Kinder szelet és néhány tipp az egészséges étkezéshez

Magyarországon az elhízás népbetegség, ami nem csupán a felnőttek egészségét károsítja, hanem a gyerekekét is, ugyanis a fiatalok egynegyede túlsúlyos. Pedig ha iskolás korban hozzászoktatjuk őket az egészséges, aktív életmódhoz, nagy eséllyel később is követni fogják azt. Ha valaki 8-14 éves kora között túlsúlyos, akkor nagy százalékuk felnőttként sem tud megküzdeni a plusz kilókkal. Ezért az iskolakezdés után fontos eldönteni, hogy mit sportoljanak a gyerekek, illetve, hogy milyen élelmiszerek kerülnek a tányérjukra.

„Azzal mindenki tisztában van, hogy a szülők a végletekig hajtják magukat a megélhetés miatt, legtöbbjüknek a családra nem marad elég idejünk. Emiatt a szabadidejük nagy részében számítógépes játékokon játszanak a gyerekek, így nem mozognak eleget, és közben tömik magukba a chipset, édességeket. Ennek következménye, hogy túlsúlyosak lesznek, ami az egészségükre hosszú távon rányomja a bélyegét, sőt akár visszafordíthatatlan károkat okozhat. Ezért hatalmas a szülők felelőssége, és muszáj megoldaniuk, hogy nagyobb hangsúlyt fektessenek a gyerekek sportolására és étkezésére. Úgy a legkönnyebb megszerettetni a gyerekekkel az egészséges életmódot, ha ilyen mintát látnak otthon is. Azaz sok zöldség és gyümölcs kerül az asztalra, mellőzzük a finomított szénhidrátokat, édesítőként például steviát használunk, és a fehér liszt helyett teljes kiőrlésűt választunk. A sportra való nevelés is otthon, a családban kezdődik. Ha a családtagok közösen sportolnak – bicikliznek, fociznak, úsznak, tollasoznak, stb… –, akkor a gyereknek öröm lesz a mozgás, egyre jobban megszereti, és erről a pontról lehet továbblépni különböző edzésekre” – mondja Czanik Balázs személyi edző.

A vakáció alatt szinte mindenki jobban elengedi magát, több édességet eszünk, kevesebb aktív sportot iktatunk be, és ez kihat a gyerekre is. A tanév indulásával együtt érdemes folyamatosan visszaszoktatni őket és magunkat, ehhez álljon itt néhány hasznos tipp és két diétás desszert Czanik Balázstól.

Tippek az egészséges étkezéshez

  • Ne tilts semmit, csak tarts mértéket!
  • Burgonyachips helyett érdemes bevezetni a zeller, cékla, édesburgonya és alma chipset!
  • Cukor helyett használj édesítőt!
  • Fehér liszt helyett keress alternatívát – teljes kiőrlésű vagy mandula-, kókusz-, rizsliszt, stb.!
  • A köret elsősorban saláta legyen!
  • Üdítők helyett fogyassz vizet és sok gyümölcsöt!

A recepteket pedig ITT tudjátok megnézni!

Forrás:
Czanik Balázs
Ajánlott cikkek

Top cikkek

Világ

Utazás Jordániába
Világ
Utazás Jordániába
vous - 2024.02.13.
Jordánia mesés világ, a legtöbbeknek olyan legendás helyek jutnak róla eszébe mint Petra, Wadi Rum vagy éppen a Holt-tenger.

Otthon

Hogyan maradjon száraz az ágy?
Otthon
Hogyan maradjon száraz az ágy?
vous - 2024.02.13.
A különböző inkontinenciabetegségek a statisztikák szerint a népesség 6-7%-át érintik. A súlyosabb esetekben sajnos a dolog csak kezelhető, illetve szinten tartható, de nem gyógyítható. A vizelettartási képesség romlása által okozott kellemetlenségek elkerülése érdekében fejlesztették ki a különböző vízhatlan lepedőket és matracvédőket.