Egyéb kategória

Sok kicsi sokra megy – kis lépésekkel is egyre fittebb lehetsz!

A közhiedelemmel ellentétben a jó kondíció, a fittség, a remek közérzet megszerzése nem valami szörnyen bonyolult és csak napi többórás edzésekkel elérhető távoli cél. A korunkhoz képest ideális erőnlét megerőltető tréningek nélkül, kis odafigyeléssel, némi napközbeni aktivitással is biztosítható.

vous - 2018.07.24.
Sok kicsi sokra megy – kis lépésekkel is egyre fittebb lehetsz!

Alapvetően elhatározás, hozzáállás kérdése, hogy ki mennyire aktívan éli az életét. A legfontosabb tényező, ami már reggel meghatározza napi energiaszintünket, az éjszakai alvásunk mennyisége-minősége. Közismert, hogy az átlagos felnőtt számára 8 óra éjszakai pihenés javasolt, de az sem mindegy, hogy ez mikor történik. Nem azonos ugyanis a hajnalig tartó buli után 4-től másnap délig tartó 8 óra és a normál 22-6, vagy 23-7 óráig tartó ugyanilyen időtartamú alvás hatása. Az éjfél előtti órák ugyanis duplán számítanak, ezért kell igyekeznünk “rendes” időben lefeküdni.

Az éjszakai pihenést, méregtelenítést követően a szervezet energiaraktárainak újratöltése a legfontosabb feladat. Ezért nem mindegy, hogy mit reggelizünk. Egyéni ízlés kérdése persze, de fontos, hogy rostokban, vitaminokban és fehérjében gazdag ételeket fogyasszunk a nap első étkezésénél. Feltétlenül legyen zöldség-gyümölcs, tojás, vagy tiszta, cukrozatlan tejtermék és müzli is az asztalunkon. Mindezek megfelelő arányban fogyasztva biztosítják a nap első feléhez szükséges folyamatos energiaellátást.

A munkába járáshoz – ha csak lehet – ne autót használjunk! Van két erős lábunk, így egy-két kilométeres táv megtétele nem okozhat gondot még a napi robot megkezdése előtt sem. A városlakók számára leggyakoribb 8-10 kilométeres  otthon-munkahely távolság esetében ideális közlekedési eszköz a kerékpár, ami ugyancsak biztosítja a napi munka megkezdése előtt a keringésünk egészséges szintű beindítását, szép tavaszi időben pedig még az egész napi jó hangulatunkat is megalapozva.

A cikk folytatását ITT találjátok!

600

Ez a cikk is érdekes lehet számotokra!

Tíz otthoni erősítő gyakorlat

Nem lehet többé kifogás, hogy nincs kedved elmenni otthonról, hiszen van egy csomó olyan erősítő gyakorlat, aminek az elvégzéséhez még eszközre sincs szükség, és simán elvégezhető akár a nappalidban is.

Ajánlott cikkek

Top cikkek

Világ

Végre hazánkban is kapható a nagyobb élelmiszerüzletekben a visszaváltható cserepalackos ásványvíz
Világ
Végre hazánkban is kapható a nagyobb élelmiszerüzletekben a visszaváltható cserepalackos ásványvíz
vous - 2024.04.22.
A fenntartható ásványvízfogyasztás iránt egyre növekszik a kereslet Magyarországon. Eközben az év elején bevezetett visszaváltási rendszer akadozik, a beszerelt automaták többsége szinte üres. Az első negyedév alatt emiatt csak PET-palackból 400 millió fogyhatott el, amelynek kétharmada nem hasznosul újra. A környezettudatosság szempontjából így fontos állomás, hogy az első cserepalackos ásványvíz áprilistól az Interspar és a Príma szelektált üzleteiben is országszerte kapható. Az átlagosan 25-ször újratölthető palackos Oonly ásványvizet január közepén kezdte el gyártani pannonhalmai üzemében a magyar márka, amely a jelenleg ismert egyik legkörnyezetkímélőbb megoldás a hazai piacon.

Otthon

Minőségi és dizájnos bútorok az otthonokba, bel- és kültérre
Otthon
Minőségi és dizájnos bútorok az otthonokba, bel- és kültérre
vous - 2024.03.28.
Otthonaink berendezése mindig egy izgalmas, ugyanakkor embert próbáló, jelentős költséggel járó feladat, amely meghatározó a stílus és a kényelem szempontjából, így körültekintést, megfontolást igényel.