Egyéb kategória

Így szabaduljatok meg a kínzó térdfájástól!

Borzalmas, amikor pont az a testrészünk fáj, amit a legtöbbet használunk. A térdfájásnak számos kiváltó oka lehet. Lelki síkon az alázat vagy épp annak hiánya. Viszont a porckopás, gyulladás, sportsérülés is könnyen előidézheti a térd fájdalmát. Most olyan gyakorlatokat hoztam nektek, amikkel akár meg is előzhetitek a fájdalom kialakulását.
vous - 2015.09.03.
Így szabaduljatok meg a kínzó térdfájástól!

A British Journal of Sports Medicine folyóiratban jelent meg egy cikk arról, mi okozhatja a kellemetlen térdfájást, amitől sokan szenvednek. Michele Olson edzésszakértő szerint a fájós térd oka többek között a gyenge csípőre vezethető vissza. Úgy véli, négy gyakorlat van, amivel jelentősen meg lehet könnyíteni a térdek helyzetét és enyhíteni a fájdalmat. Most ezeket mutatom meg nektek.

Lábemelés

Feküdjetek a jobb oldalatokra, hajlítsátok be a lábatokat, és egyiket rakjátok a másikra. A jobb karotokat úgy hajlítsátok be, hogy a fejetek pihenő helyzetben legyen. A bal tenyeretek a köldöknél legyen a padlón. Nyújtsátok ki a bal lábatokat (ez lesz a kiinduló helyzet). Anélkül, hogy behajlítanátok, emeljétek fel a lábatokat 45 fokban. Tartsátok itt öt másodpercig, majd engedjétek le. Ismételjétek meg nyolcszor, majd váltsatok a másik oldalra.

Lábemelés 2

A fekvő pozíció ugyanaz, mint az elsőnél, itt azonban nem egymásra kell tenni a lábakat, hanem az egyiket behajlítva a másik elé. A hátul maradt, egyenes lábat emeljétek el a földtől és öt másodpercig tartsátok a magasban. Ezt ismételjétek meg nyolcszor, majd váltsatok lábat.

Forrás:
Pixabay

Súlyzózás

Fogjatok mindkét kezetekbe egy-egy kis súlyzót, nincs szükség nagyon nehezekre. Így kezdjetek el előre dőlni a bal bokátok irányába, közben hagyjátok, hogy a jobb láb felemelkedjen. Mikor elértétek a maximumot, ameddig hajolni tudtok, szép lassan egyenesedjetek fel. Ezt is nyolcszor csináljátok meg, mielőtt lábat váltotok.

Kitörés


Azt hiszem, senkinek nem kell bemutatnom ezt a gyakorlatot. Annyi a dolgotok, hogy az egyik lábatokkal “kitörtök” előre, és derékszöget kell bezárnia a vádlitoknak és a combotoknak. Szintén nyolcszor-nyolcszor ismételjétek meg.

További mozgások térdfájás ellen:

  • sétálás
  • 
gyors sétálás

  • biciklizés
  • 
lépcsőzés

  • guggolás
Címkék: #sport
Ajánlott cikkek

Top cikkek

Világ

Hová menjünk nyaralni?
Világ
Hová menjünk nyaralni?
vous - 2024.05.06.
Minden évben komoly családi dilemma lehet a nyaralás kérdése. Akár hosszabb, vagy rövidebb időre szeretnénk elutazni, szerencsére a közelben is találhatunk rengeteg gyönyörű látnivalót. Strandolás a tengerparton? Városnézés? Vagy mindkettő? Sokféle utazás közül válogathatunk!

Otthon

Így csökkentsük a nyári meleget a lakásban – a privátszféra megvédésével!
Otthon
Így csökkentsük a nyári meleget a lakásban – a privátszféra megvédésével!
vous - 2024.06.29.
Itt a nyár, a hőség, mégsem szeretnénk egész nap a klímát használni. Jó ötletnek tűnik kinyitni az ablakot és szinte tárva-nyitva hagyni a lakást, házat, de ez sem mindig megoldás. A privátszféra sem utolsó szempont ugyanis. Szerencsére csökkenthetjük úgy is a lakás hőmérsékletét, hogy nem kell folyamatosan klímázni, és a magánéletünket is megvédhetjük a kíváncsi szemektől.