Világ

A 9 legnagyobb tévhit a biciklizésről

Aki szeretne rendszeresen sportolni, először minden valószínűség szerint a futással kezdi, pedig nagyon sok érv szól a biciklizés mellett is, amely a legnépszerűbb kardiosportok egyike. Ráadásul városban is gond nélkül űzhető, igaz, a sportmozgásnak nem sok köze van ahhoz, amikor lazán betekertek a munkahelyetekre. Ez az egyik legnagyobb tévhit a biciklizéssel kapcsolatban. Összegyűjtöttünk még néhány elgondolást a sportkerékpározással kapcsolatban, amelyek egytől egyig tévesnek bizonyulnak. Lehet, hogy ha elolvasod a cikket, azonnal nyeregbe pattansz?

vous - 2015.07.27.
A 9 legnagyobb tévhit a biciklizésről

1. Én mindennap biciklivel járok a munkahelyemre, ezzel le is tudom a napi sportolást.

Ugyan minden perc számít, amit mozgással töltötök, de ez az idő nem egyenlő a sportmozgással. Mozgás a portörlés, a porszívózás is. A házimunka kemény és kimerítő, mégsem fogyaszt. A sportmozgás ezzel szemben olyan intenzív mozgás, amire a szervezet reagál. Sok energiát igénylő feladat, amely lemeríti a tartalékokat. Amikor lazán betekertek a munkahelyre, akkor mozogtok ugyan, de nem sportoltok.

2. A városban nem lehet sport szemponjából biciklizni.

Városban a sportbiciklizés kényszer ugyan, de nagyon is lehetséges. Csak nem mindegy, hogyan teszitek mindezt. Érdemes inkább munka után erre időt szánni, és hazafele megtoldani az utatokat néhány Margitsziget-körrel. Tűzzetek ki célt is magatok elé: a legjobb, ha minden kört jobban teljesítetek, mint az előzőt.

A másik módszer, hogy a hazafele úton kereszteződéstől kereszteződésig nagy sebességre kapcsoltok, megnyomjátok ezeket a szakaszokat, ez ugyanis jó a szív, a tüdő és a keringés terhelésére, építésére.

Nyomatékosan felhívnánk a figyelmemet arra: mindig legyen megadó a magatartásotok, és olyan odafigyeléssel biciklizzetek, hogy minden lehetséges hibát és balesetet el tudjatok kerülni. Ne öntsön el benneteket a vörös köd, helyette: intelligensen sportoljatok.
Legyen ez az alapállás: örülj, hogy fékezhetsz, akkor újra gyorsulhatsz is.

Forrás:
pexels

3. A városban ezek szerint mindenhol lehet sportbringázni.

Mindenhol, ahol a levegő minősége és az utak lehetővé teszik azt. Indulás előtt ellenőrizzétek a város légszennyezettségi szintjét, erre ma már léteznek online felületek. Tervezzétek meg az útvonalat úgy, hogy a legrosszabb levegőjű környékeket elkerülitek. Inkább mondjatok le a sportról, ha rosszak a mutatók. Lesz még alkalmatok sportolni – lehet, hogy már másnap.

4. Ha sportolni szeretnék, biztosan OLYAN bicikli kell hozzá.

Aki szeretne sportolni, annak nem. A KRESZ szabályai szerint felszerelt, szervizben átnézett kemping is megteszi.

5. Ha sportolni szeretnék, biztosan OLYAN ruházat is kell.

Egyetlen dolog kötelező: a sisak. Minden más csak ajánlott. 15 és 25 fok fölött teljesen mindegy, milyen ruhában bicikliztek, de ha ez alatt, illetve e fölött van a hőmérséklet, akkor már technikai ruházatra lehet szükség, hogy sérülés és károsodás nélkül megússzátok a sportolást. Az izzadás, a folyadékvesztés és az ízületek sérülése ugyanis jelentősen rontja az edzés hatékonyságát. A sisak után érdemes beszerezni mellkason zárt technikai ruhát, amelynek tavasszal és ősszel jó hasznát veszitek.

6. Minek nekem profi felszerelés, nem vagyok profi.

Ahogy mondtuk, nem kötelező (csak a sisak), de tévhit azt gondolni, hogy a profi felszerelés a profik sajátja. Nem az. A kezdőknek sokkal inkább vigyázniuk kell magukra. Védjétek magatokat!

Forrás:
pexels

7. Edzés előtt már órákkal nem ehetek, én ezt nem bírom!

Ha ez is felmerül bennetek, akkor a biciklizés a ti sportotok. Evés szempontjából sokkal kevésbé szigorú, mint például a futás. Ha órákat szánsz sportolásra, akkor mindig legyen nálad müzliszelet és némi aprópénz kólára. A folyadékot nemcsak pótolni kell edzés közben (vízzel, természetesen), hanem egész nap készülni kell a folyamatos folyadékfogyasztással.

8. Csapatban jobb edzeni, de nem jön velem senki – én sem megyek.

A csapat valóban motiválja, hogy gyakrabban menjetek sportolni, de a biciklizés nem közösségi sport. Egyedül sokkal jobban figyeltek az útvonalra, az esetleges veszélyekre, így magatokra. A közösségben végzett edzés jó, de városban kockázatos. A legjobb alternatíva: gyülekezzetek közösen, de sportoljatok egyedül.

9. Ha sportolok, egy csomó időm kiesik.

Higgyétek el, hetente két-három edzéssel látványos eredményt érhettek el. Egy év alatt teljesen átalakul a testetek. Lehet, hogy a súlyotok nem változik drasztikusan, de nem is ez a lényeg: sokkal fontosabb, hogy a derékkörfogat csökkenjen. Motiváljátok magatokat. Mit szólnátok például minden tizedik edzés után valamilyen jutalomhoz? Egy új kulacshoz? Egy profi napszemüveghez? Ugye milyen jó lenne? Akkor mire vártok? Vágjatok bele!

Ajánlott cikkek

Top cikkek

Világ

Már csak a szakdolgozat választ el a diplomádtól?
Világ
Már csak a szakdolgozat választ el a diplomádtól?
vous - 2023.01.19.
Minden gólyát a szakdolgozattal riogatnak, akik ezt persze rendszerint nem veszik komolyan, hiszen még annyira távolinak tűnik, és amúgy is az új élethelyzet felett érzett eufória tompít minden aggodalmat.

Otthon

Kényelem és praktikum egy szűkebb nappaliban is
Otthon
Kényelem és praktikum egy szűkebb nappaliban is
vous - 2023.01.26.
Amikor a nappalinkat rendeznénk be, az elsődleges szempontunk egyértelműen a kényelem, hiszen ez az a helyiség, ahol általában a legtöbb időt töltök, és ahol vendégeket is fogadunk. A helyiség mérete azonban olykor határt szab a lehetőségeknek: a praktikus helykihasználásra is figyelmet kell fordítani amellett, hogy egy kellemes hangulatú, jól használható nappalit szeretnénk kapni. Szerencsére a széles bútorválaszték ebben mellettünk áll.